Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Gateparkering i Oslo Sentrum med lading?

Startet av Joachim@sancon.no, søndag 12. juli 2020, klokken 21:32

« forrige - neste »

Joachim@sancon.no

Noen som vet om det er noen type2 lade muligheter i Oslo sentrum?

Min samboer har handikapbevis og parkerer gratis på offentlig parkering. Hadde ønsket å unngå 2 døgn i parkeringshus om mulig.

Tenker selvfølgelig å ikke oppta en ladeplass i 2 døgn. :)

GOLF-raider

#1
Du kan jo begynne med å lese i tråder fra Oslo & Akershus
elbilforening. Gateparkering i hovedstaden tror jeg at Du
må avskrive i den velregulerte byen som Oslo er blitt nå.
Disse trådene beskriver det meste om parkering og    ::)
lading i Oslo by. Som feks. her:
https://elbilforum.no/index.php?topic=47214.msg822404#msg822404
TRØNDELAG
E-Golf; prod. febr. 2015 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

Orbit

#2
Dersom du med sentrum mener innenfor Ring 1, er det kun kommunale ladeplasser med type 2 under Akershus festning for vanlige biler, maksimalt 10 timer. (Regner med du ikke har el-varebil på grønne skilt).

All gateparkering innenfor Ring 1 er borte, bortsett fra HC plasser. Men tror disse har tidsbegrensning, dvs lite sannsynlig du kan stå der i to døgn. Men det kan gå å sjonglere med flytting mellom forskjellige HC-plasser, og så ta en natt under festningen for å lade opp (det er lettest å få plass der da). Det er noen få HC-plasser med lading utenfor Ring 1. Noen av disse har gratis lading, andre betalt.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

daktari

Fortsatt mulighet på Tjuvholmen, men dessverre ikke type 2. Betalt parkering (10,- pr time), ladeplikt, max 3 timer. Muligens det er noen ladere ute på Kongen marina også?

Det er satt opp ganske mange type 2-ladere i Oslo utenfor Ring 2 og 3, mange dessverre med kraftig tidsbegrensning.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

ryback

Det er vel bare å se i fortum c&d-appen så finner du type2. Hva som er av tidsbegrensning avhenger av hvilken "sone" du er i.

RJK

Denne siden er referert til i de fleste andre diskusjonene om parkering i Oslo, der du og finner link til alle kommunale ladeplasser.

https://www.oslo.kommune.no/gate-transport-og-parkering/parkering/lade-elbil-og-hybridbil/

er bare å gå inn og ta seg en titt for det området du ønsker å stå i, selv om dette ikke gir noen indikasjon på hvor lett det er å finne plass når man ønsker å benytte disse.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA