Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

powerwall/ solcellee

Startet av xerxes, søndag 12. juli 2020, klokken 14:13

« forrige - neste »

xerxes

noen her som har fått installert powerwall eller solceller fra tesla i norge ennå?

det ser veldig fett ut men tesla opplyser ikke noe om tidsperspektiv på sine bestillingssider. er det nytt at man kan bestille i det hele tatt?

siden de tar depositum så ønsker jeg så klart vite ca tid før de kan installere. rart de mangler slik info på nettsiden...

JorEl

#1
Har også lest litt i det siste om solpaneler. Håper Tesla sitt opplegg blir det beste, som med bilene.
Men produktet kan være hvor bra det vil, kjøpe det kan vi visst ikke.

Noen spørsmål om noen har vurdert og har oversikt.
Er det noen aktører på markedet som gir mest for pengene?
Ser mitt lokale kraftverk vil selge meg solpaneler for å kjøpe 500kwh av meg for 1kr. Etter 500kwh får jeg spotpris. Kan vel ikke være økonomi i dette, eller?
Liker tanken på lavstrøm 24/12v for da kan jeg gjøre litt selv. Trenger ikke koble meg til noe kraftlag, der jeg selger til 10-20 øre og må kjøpe tilbake med moms og avgifter på toppen :-\
All info blir godt mottat :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Kristian O

#2
Sitat fra: JorEl på mandag 13. juli 2020, klokken 13:52
Har også lest litt i det siste om solpaneler. Håper Tesla sitt opplegg blir det beste, som med bilene.
Men produktet kan være hvor bra det vil, kjøpe det kan vi visst ikke.

Noen spørsmål om noen har vurdert og har oversikt.
Er det noen aktører på markedet som gir mest for pengene?
Ser mitt lokale kraftverk vil selge meg solpaneler for å kjøpe 500kwh av meg for 1kr. Etter 500kwh får jeg spotpris. Kan vel ikke være økonomi i dette, eller?
Liker tanken på lavstrøm 24/12v for da kan jeg gjøre litt selv. Trenger ikke koble meg til noe kraftlag, der jeg selger til 10-20 øre og må kjøpe tilbake med moms og avgifter på toppen :-\
All info blir godt mottat :)
500 kWh til 1 kr pr kWh blir...... 500 kroner. Det betyr ingenting. Trur tibber har ein bedre avtale på kjøp av solstraum, uten at eg husker detaljene.
Husk å ta hensyn til reduksjon i nettleige om du vurderer solceller. Eg trur det kan utgjer meir enn 500,-.
edit; tibber betaler 1 kr pr kWh for opptil 1000 kWh pr år.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

JorEl

Reduksjon av nettleie og moms, for hver watt jeg bruker selv, av hjemmelaget strøm, er en gullerot :+1:

Tesla har startet å sukre pillen i usa;
https://electrek.co/2020/07/17/tesla-doubles-referral-reward-solar-panels-new-push/
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Rævedilter

Gulrot er bra, gullerot enda bedre, men forvent ikkje å tjene noko som helst på det. Sjå på det som ein dyr hobby.

JorEl

Gullerot er verdt sin vekt i gull :P  :+1:

Mitt ønske hadde selvfølgelig vært det økonomiske. En trøst kunne vært å betale omtrent det samme som til et kratflag, bare at kraftlaget ikke tjener penger på meg.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

kodax

Jeg la inn et depositum da dette ble lansert. Fant etterhvert ut at det ikke ble aktuelt, depositumet fikk jeg da tilbake kort tid etterpå.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

np

Noe nytt her? Noen som vet noe om Tesla sine planer for solceller/Powerwall i Norge?
NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

JorEl

Sitat fra: np på onsdag 06. oktober 2021, klokken 16:05
Noe nytt her? Noen som vet noe om Tesla sine planer for solceller/Powerwall i Norge?
Leste noe i går, som jeg ikke finner..men det var at Tesla regnet med at de ville selge like mye sol-takstein som solpaneler neste år.. Dette var in the US.
Håper det skjer noe i Norge snart.
Men hvordan er økonomien for en Powerwall, når noen kraftlag lar brukeren få et virtuelt-batteri, dvs at man laster opp energi, og kan ta det ut senere?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

geear

Slik både priser generelt, og timesprisingen, har vært i Norge de siste årene, så er verken batteripakke eller solceller noen god investering. Det finnes mye bedre lavthengende investeringer. Men det finnes også mye dyrere hobbyer. ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA