Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kundefordel

Startet av Ledam, lørdag 11. juli 2020, klokken 22:03

« forrige - neste »

Ledam

Hva er dette? På Audi sine hjemmesider under e-tron 50 og modeller og pakkepriser står det kundefordel kr 79 000, og så står det listet opp en del punkter. Hva er det de mener? Ser at de reklamerer med dette i Dagbladet  magasinet med kunderfordel kr 112 790 på e-tron suv og kr 114 110 på e-tron sportback. Er dette noe ulogisk  reklametullball eller betyr det noe?
 

daktari

Sitat fra: Ledam på lørdag 11. juli 2020, klokken 22:03
Hva er dette? På Audi sine hjemmesider under e-tron 50 og modeller og pakkepriser står det kundefordel kr 79 000, og så står det listet opp en del punkter. Hva er det de mener? Ser at de reklamerer med dette i Dagbladet  magasinet med kunderfordel kr 112 790 på e-tron suv og kr 114 110 på e-tron sportback. Er dette noe ulogisk  reklametullball eller betyr det noe?

Det er oppblåste listepris utstyr og Møllers kvantumsrabatt. Hvis du velger sportsseter med alcantara og noe standard utstyr får Møller god rabatt som de sender videre. Nesten alle e-tron har dette, ganske kjedelig. Mistenker Møller tegner kontrakt med Audi på kjøp av et stort antall slike biler.

Skal du ha en ala carte bil (brunt skinn, massasjestol etc) betaler du blodpris.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Ledam

Kommer quatro firehjulsdrift og adaptiv luftfjæring etc. under utstyr? Kan du få bilen uten? Da skjønner jeg ikke dette med kundefordel.


storeulv

Dette er klassisk selgertriks i bilbransjen. De ramser opp masse greier som er en salig blanding av utstyr, spesifikasjoner og informasjon for å få en lang liste over det de ønsker at folk skal oppfatte som nettopp utstyr.

Husker for min egen del at "tverrstilt motor" var listet opp på den måten på en bil jeg så på en gang.

Når det gjelder kundefordel så er det differansen mellom pakkepris på en gitt utgave (Advanced Sport f.eks.) og prisen man får om man starter på scratch og bygger bit for bit.
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

Trond.m

#4
Sitat fra: Ledam på lørdag 11. juli 2020, klokken 22:03
Hva er dette? På Audi sine hjemmesider under e-tron 50 og modeller og pakkepriser står det kundefordel kr 79 000, og så står det listet opp en del punkter. Hva er det de mener? Ser at de reklamerer med dette i Dagbladet  magasinet med kunderfordel kr 112 790 på e-tron suv og kr 114 110 på e-tron sportback. Er dette noe ulogisk  reklametullball eller betyr det noe?
Dett er noe de har holdt på med en stund. De legger en skyhøy pris på Advanced modellen som bare inneholder 20 tom hjul og kontrastlakkering. Så gir de en veldig stor «fiktiv» rabatt på pakker som inneholder Advanced modellen. Forstår ikke at det er lovlig å oppgi en kundefordel som er oppkonstruert, men uansett er Advanced Business og Sport gunstig priset i forhold til prisen de e-tron ble introdusert. At de nå opererer med kundefordel på innstegsmodellen er noe nytt markedsavdrlingen har kommet på.

Radial

Hvor ble det egentlig av den ribba varianten (Launch Edition) etter prisoppgangen?

Fjerna fra markedet for å bane vei for Q4 etron?
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Ledam

Advanced Business har blitt den nye innstegsmodellen til 599kkr. Du kunne legge på mye utstyr på Lauch modellen for 100kkr.
På en så stor bil ville jeg tatt med 3D kamera. Er det ikke vanlig ryggekamera på bilen? Ser at prisen på 3D kamera er nesten tre ganger så høy på Advanced Business som på Lauch. Det er noen hos Møller som regner og styrer mye for tiden. Er det smart?

Radial

Ja det er mye rart de gjør nå.
A.B e50 til 600 inkl vinterpakka etc er "bare" 30k opp fra før prisøkningen.

I tillegg har de nå en som heter "advanced" uten noen kundefordel, som er dyrere etc.

Det lander vel etter hvert 😄
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA