Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Regnerering

Startet av JarleA, søndag 26. september 2021, klokken 14:28

« forrige - neste »

JarleA

Kan en sla av/justere styrken på regenereringen? Grunnen for at jeg spør er fordi regenereringen sluttet plutselig å virke. D.v.s. jeg får en blå sirkel når jeg setter bilen i B kan jeg ha slått den av ved et uhell?

RJK

#1
EDIT
Sorry, my bad. Da jeg klikket inn på denne, så trodde jeg at jeg hadde klikket inn på en tråd om Ioniq 5, men det må ha vært tråden over eller under..

Så tråden her, under "alle uleste emner":

https://elbilforum.no/index.php?action=unread;all;start=0
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

JarleA

Har ingen "padler" på 2016 Leaf, så det hjelper ikke. Får kontakte forhandler i morgen tenker jeg.

Electrix

Du har ledig kapasitet på batteriet, og det er ikke for kaldt?
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

leafnor

Sitat fra: JarleA på søndag 26. september 2021, klokken 20:01
Har ingen "padler" på 2016 Leaf, så det hjelper ikke. Får kontakte forhandler i morgen tenker jeg.
Bortkastet tid å dra til forhandler om bilen var godt ladet, og i tillegg kanskje lav temp i batteriet.
For da er det lav regenerering, og da kommer den nok opp når det blir litt lavere ladenivå og varmere batteri.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

JarleA

Jeg hatt bilen i 3 uker. ikke gjort noe spesielt. Regenereringen er bare blitt utrolig dårlig. den regenerer ingen ting når jeg bremser. f. eks.

Erik Ola Ulvestad

Kun for å ta det med teskje....kva batteriprosent har du når du prøvar bremsing?

~~~~~~~~~~~~~
Privat: Interesse for ladesystemer.
Jobb:
Malthe Winje Automasjon AS
www.mwg.no

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

Sjalabais

Det er disse dager regen begynner å suge på Leafen vår også. Det er en stor forskjell mellom batteritemperatur på 4 og 5 streker, f.eks. I tillegg er jo ladenivå på batteriet viktig. Den blå sirkelen derimot har jeg ikke sett. Siden det ikke har kommet noe godt svar ennå, kanskje du kan be en passasjer om å ta bilde av det? Har du prøvd å lese ut feilkoder?
2012 Leaf Tekna

Erik Ola Ulvestad

Har du DOBBLE sirklar på venstre side av skalaen?

~~~~~~~~~~~~~
Privat: Interesse for ladesystemer.
Jobb:
Malthe Winje Automasjon AS
www.mwg.no

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

JarleA

Problemet var at jeg er ny på elbiler samtidig som jeg er "litt" blond :-[. Batteriet var fullt, og da er det ikke så rart at bilen ikke regenerer. Virker helt ok nå. Man lærer så lenge man lever :)

Erik Ola Ulvestad

Been there, done that...

~~~~~~~~~~~~~
Privat: Interesse for ladesystemer.
Jobb:
Malthe Winje Automasjon AS
www.mwg.no

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

Sjalabais

Haha, dette er jo gull! Jeg også undret meg over hvorfor bilen ikke vil lade på bakken ned fra jobben...der jeg fullader den. ::)
2012 Leaf Tekna

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA