Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

(Avstemning) Hvilken kombinasjon batteripakke/hjuldrift velger du?

Startet av tornaldo, lørdag 09. mai 2020, klokken 08:54

« forrige - neste »

tornaldo

Som kjent leveres Skoda Enyaq i fem varianter. Prisene er ennå ikke kjent, men hva tror du at du kommer til å velge?
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

batterimannen

På facebook er det nå (etter 3 timer)

RS:  119
80X:  99
80:    42
60:    8
50:    2
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Electric cars in Norway

Ser jeg med min stemme havnet i den største gruppen. 11 stk så langt.

Dette blir spennende :+1:

batterimannen

Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

hemi

Leser på skoda sine sider.

ŠKODA ENYAQ iV
7. 5. 2020
ŠKODAs første elektriske store familie-SUV lanseres i 2020.


men så ser jeg "opptil 1200KG?g 82 batteri på en stor suv?

Blir det en stor suv? dvs større enn e-tron? eller skryter noen på seg ganske massivt her nå?

bmw x7 = stor suv
mercedes GLS = stor suv
rangerover = stor suv
land rover = stor suv
q7 = stor suv

Electric cars in Norway

#5
Heimi. Det stemmer med 1200 hengervekt på ENYAQ og e-tron har 1800 kg. Og 4.6 m lengde mot 4.9 m på etron.

Og alle ENYAQ målene her:
Utvendige mål; 4.648 mm lang, 1.877 mm bred og 1.618 mm høy 

Så ENYAQ er kortere, lavere og smalere sammenlignet med e-tron. Se bilde.

Men hvem bilmerke er det som ikke skryter? Alle gjør det  ;) de skal jo selge...

https://www.skoda-auto.no/nyheter-og-pressemeldinger/detaljer/skoda-enyaq-iv?utm_source=ACS&utm_medium=epost&utm_campaign=Skoda_DublinProvekjoring_PB


hemi

Ser målene nå, mindre enn x3...... Er jo helt kurrant det, men  de kan gi beng å skrive på sidene at det er en stor suv! x3 er jo mini-suv!

125KW lading i noe som produseres fra slutten av 2020 og med 2021 levering, sikkert Q2 i praksis, da bør de ha 150-175-200KW

Vision IV serien skulle ha 1600KG på plattformen, har de gått bort fra det?

Electric cars in Norway

#7
Sitat fra: hemi på lørdag 09. mai 2020, klokken 22:15

Vision IV serien skulle ha 1600KG på plattformen, har de gått bort fra det?

He he det var et av de spørsmålene jeg tenkte jeg skulle spørre de på Gardemoen bil lanseringa jeg fikk invitasjon til på epost... Men den ble jo avlyst..... av VW. Ja ja slik er det bare..

Frem fra glemselen dette he he ;) https://www.tv2.no/a/11020025/

hemi

VAG overselger og underlever igjen!!!

e-tron ble jo avbildet med store hengere også biltransportere bak på alt av markedsmatriell, leverte istedenfor stor kvisthenger.

Counterpointer

Sitat fra: hemi på lørdag 09. mai 2020, klokken 22:30
VAG overselger og underlever igjen!!!

e-tron ble jo avbildet med store hengere også biltransportere bak på alt av markedsmatriell, leverte istedenfor stor kvisthenger.
Hvis 1800 kg på Etron ikke er nok er det jo irrellevant om Enyaq får 1600 eller 1200!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA