Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2020.28.x

Startet av Motorwatt, fredag 10. juli 2020, klokken 07:08

« forrige - neste »

mthoring

Sitat fra: THE på onsdag 05. august 2020, klokken 10:32
Har samme feil med lading med UMC. Har ikke lagt merke til feil før 2020.24.6, men lader nesten aldri med UMC så kan ha hatt problem også på andre SW-versjoner.

Samme her ja, kun brukt umc i sommer, lite brukt ellers. Har en annen bug relatert til lading på zapcharger pro som kom i starten av året og. Nemlig at bilen stopper og starter lading konstant når den er ferdig ladet. ZapCharger i lastbalansert modus, så den gjør en eller annen type utkobling etter at bilen er ferdig ladet som nå trigger bilen til å starte ladingen på nytt. Kan være at disse to symptomene er relatert til samme bug?
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Motorwatt

Jeg har dette problemet med UMC, men ikke på TWC. Men på TWC har jeg samme feil som deg med at den stopper og starter etter at første lading er fullført. Da er vi to med samme feil....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Kim-

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 05. august 2020, klokken 12:11
Jeg har dette problemet med UMC, men ikke på TWC. Men på TWC har jeg samme feil som deg med at den stopper og starter etter at første lading er fullført. Da er vi to med samme feil....

Samme her... 17 ganger på en natt etter den var ferdig. Skal ha bilen inn neste uke for bytte av mcu og har meldt fra om problemet, men tydeligvis software bug da
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Motorwatt

Jeg har flere ganger klart å stoppe repeteringen ved å sende en kommando fra appen. F. eks. Flash eller Honk. Da har den sovnet nesten umiddelbart etterpå.Tydeligvis noe som henger seg opp her.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

mthoring

Bra det er flere enn meg som sliter med disse tingene da, så er det håp om at det fikses i firmware etterhvert. Jeg har måttet sette ned charge limit etter at den er ferdig ladet for å få slutt på meldingene på ZapCharger.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Daniel_0007

Andre som har 8.6 som ikke får ladet 3 fas på zaptec pro?
Etter jeg oppgraderte så ser ut som den kun bruker en fase 20 ampere som gir 5 kw før oppdateringen så ladet jeg på 11.
Model 3 2019 LR Rwd

Stig-Arne

Sitat fra: Daniel_0007 på torsdag 06. august 2020, klokken 13:04
Andre som har 8.6 som ikke får ladet 3 fas på zaptec pro?
Etter jeg oppgraderte så ser ut som den kun bruker en fase 20 ampere som gir 5 kw før oppdateringen så ladet jeg på 11.
Om du har S eller X har du aldri hatt 11 kW på 3 fas. Er en visningsfeil som er korrigert i nyeste SW

kodax

Sitat fra: mthoring på onsdag 05. august 2020, klokken 09:50
Opplever at UMC går i rødt når den er ferdig å lade, og at jeg deretter må fysisk ta ut og sette i igjen ladeplugg for at lading skal starte på nytt. Er det dette dere opplever også? (bilen min har har 2020.24.6.11)
Skjer fortsatt på 2020.28.6
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

kodax

Jeg lånte mor sin TM3 nå med 2020.28.6 (og FSD), og bilen skiftet ikke fil av seg selv når jeg ga blinkeren en dytt tilsvarende som jeg gjør med min TMX. Fungerer dette annerledes på TM3, eller støtter ikke denne sw-versjonen lenger automatisk filskifte?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Sulle

Tror du må dra blinkeren hele veien på M3.
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

Handyman

Sitat fra: kodax på søndag 16. august 2020, klokken 13:53
Jeg lånte mor sin TM3 nå med 2020.28.6 (og FSD), og bilen skiftet ikke fil av seg selv når jeg ga blinkeren en dytt tilsvarende som jeg gjør med min TMX. Fungerer dette annerledes på TM3, eller støtter ikke denne sw-versjonen lenger automatisk filskifte?
Du må legge hendelen helt til "trinn 2" på TM3 for at den skal skifte fil selv.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

kodax

Ah, takker. Pussig at det skal være motsatt.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA