Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2020.28.x

Startet av Motorwatt, fredag 10. juli 2020, klokken 07:08

« forrige - neste »

Motorwatt

Nå er 2020.28.1 på vei inn i bilen min....

Hmmm. Finner ingen på Teslafi nå med denne versjonen.

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

zbk

Oppdatering starter om 1:25.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Diagenic

2019 Model S FSD/HW 3

Motorwatt

Ikke noe spennende. Fjæring og språk....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

RuneW

Sitat fra: Motorwatt på fredag 10. juli 2020, klokken 08:05
Ikke noe spennende. Fjæring og språk....

Hadde kanskje håpet på noe mer spennende med såpass stort sprang i nummeret, men, men...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

cra

Sitat fra: RuneW på fredag 10. juli 2020, klokken 08:46
Sitat fra: Motorwatt på fredag 10. juli 2020, klokken 08:05
Ikke noe spennende. Fjæring og språk....

Hadde kanskje håpet på noe mer spennende med såpass stort sprang i nummeret, men, men...

Spranget i sekundærnummeret har ikke noe med antallet/typen endringer å gjøre. Det er ukenummeret for når builden ble gjort. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Motorwatt

Sitat fra: RuneW på fredag 10. juli 2020, klokken 08:46
Sitat fra: Motorwatt på fredag 10. juli 2020, klokken 08:05
Ikke noe spennende. Fjæring og språk....

Hadde kanskje håpet på noe mer spennende med såpass stort sprang i nummeret, men, men...

EM: "I think at Tesla, I feel like we are very close to level five autonomy. I think—I remain confident that we will have the basic functionality for level five autonomy complete this year."

Dette må da bare være tull? Enten har man L5 eller ikke. Hva i alle dager er "basic functionality for level five"? I dag er de på level 2.... Uttalelsen blir også møtt med gigantisk skepsis på de fora som er kjent for sin entusiasme, og @greentheonly som har god kjennskap til Tesla-software sier: That's Elon talk for "It's not happening this year." Wait and see.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

thbo

Dette høres ut som han fortsatt tenker som en software engineer. Om de bare legger grunnlaget for det i år har jo det ingen effekt ift L5 for sluttbrukere. «Basic functionality» for L5 er vel i praksis et lavere L-nivå.
Porsche Taycan 4S PBP (2020)
Solgt: Tesla Model 3 Dual Motor LR (2019)
Reservert: Tesla Cybertruck Tri Motor

Motorwatt

Sitat fra: thbo på fredag 10. juli 2020, klokken 11:27
Dette høres ut som han fortsatt tenker som en software engineer. Om de bare legger grunnlaget for det i år har jo det ingen effekt ift L5 for sluttbrukere. «Basic functionality» for L5 er vel i praksis et lavere L-nivå.
I såfall ser jeg fram til «Basic functionality» for L3 hvis den blir gjort tilgjengelig for brukere i år.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Sitat fra: thbo på fredag 10. juli 2020, klokken 11:27
Dette høres ut som han fortsatt tenker som en software engineer. Om de bare legger grunnlaget for det i år har jo det ingen effekt ift L5 for sluttbrukere. «Basic functionality» for L5 er vel i praksis et lavere L-nivå.
Hel-gardering, halvgardering..
Vi skal ha noen grunnleggende funksjoner klare, for noe som blir mye mer avansert(L5)...
Fikk også 28.1 i dag :) Kjekt å få være fremst i køen med dere andre, det må jo bety at vi er ekstra verdsatt av Tesla ;D
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

Hva får dere med TM3 i "release note"? Dere har vel ikke luftfjæringer, og da er det vel bare polsk språk som er nytt? Ser ut som det bare er europeiske biler som får denne oppdateringen, og ingen polske foreløpig....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

trykkertor

Sitat fra: Motorwatt på fredag 10. juli 2020, klokken 11:34
Sitat fra: thbo på fredag 10. juli 2020, klokken 11:27
Dette høres ut som han fortsatt tenker som en software engineer. Om de bare legger grunnlaget for det i år har jo det ingen effekt ift L5 for sluttbrukere. «Basic functionality» for L5 er vel i praksis et lavere L-nivå.
I såfall ser jeg fram til «Basic functionality» for L3 hvis den blir gjort tilgjengelig for brukere i år.
Da ser jeg frem til "Basic cruise control", som de klarte før, men fjernet/"oppgraderte" på bilene.
(Den milkshake-bremsen jeg har nå er ikke noe kjekk å bruke.)

cra

Sitat fra: trykkertor på fredag 10. juli 2020, klokken 12:50
Da ser jeg frem til "Basic cruise control", som de klarte før, men fjernet/"oppgraderte" på bilene.
(Den milkshake-bremsen jeg har nå er ikke noe kjekk å bruke.)

Vanlig CC kunne jeg også tenke meg ja. Så lenge jeg styrer selv må jeg jo uansett følge med på alt som skjer, så unedvendige nedbremsinger pga svinger og møtende trafikk kunne vært greit å slippe. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Motorwatt

Nedbremsinger i svinger er OK, men Tesla overdriver når det gjelder reduksjon. På de siste versjonen reduseres farten ved bruk av TACC alt for mye. I en 60-sone har jeg opplevd at bilen reduserer hastigheten til under 40 km/t i en sving man uten problemer kunne klart i 60 km/t.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

RuneW

Sitat fra: Motorwatt på fredag 10. juli 2020, klokken 10:43
Dette må da bare være tull? Enten har man L5 eller ikke. Hva i alle dager er "basic functionality for level five"? I dag er de på level 2.... Uttalelsen blir også møtt med gigantisk skepsis på de fora som er kjent for sin entusiasme, og @greentheonly som har god kjennskap til Tesla-software sier: That's Elon talk for "It's not happening this year." Wait and see.

FSD har en lei tendens til å være rett rundt hjørnet...  :laugh:
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA