Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tang EV 600 bestilt... komplett Pris

Startet av Espen S, torsdag 09. juli 2020, klokken 22:14

« forrige - neste »

hELgenen

BMW ix3 kommer jo nå.
Dette er en bil i samme størrelse og fra en premium leverandør..Den skal ha omtrent samme batteripakke som Audi E tron,men lengre rekkeviddde. Denne kan,og her synser jeg,kanskje prises til lavere pris enn Tang. Den mangler dog 4x4. Men gitt at den kommer lavere ut i pris ferdig specet  så kan Tang fremstå som høyt priset.
Om forskjellen f.eks er 50-75k til BMW sin fordel så vil mange nok mene det er et tryggere kjøp enn Tang tross manglende 4x4...Synes 652K høres mye ut for et merke ingen har noe forhold til fra før.

turfsurf

Sitat fra: hELgenen på fredag 10. juli 2020, klokken 13:59
BMW ix3 kommer jo nå.
Dette er en bil i samme størrelse og fra en premium leverandør..Den skal ha omtrent samme batteripakke som Audi E tron,men lengre rekkeviddde.
Hm, iX3 er vel mindre, på størrelse med TMY og EQC. Og batterikapasiteten er vel og mindre enn etron 55.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

hELgenen

Batteriet på nye IX3 er vel omtrent som E tron 50

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: turfsurf på fredag 10. juli 2020, klokken 14:40
Sitat fra: hELgenen på fredag 10. juli 2020, klokken 13:59
BMW ix3 kommer jo nå.
Dette er en bil i samme størrelse og fra en premium leverandør..Den skal ha omtrent samme batteripakke som Audi E tron,men lengre rekkeviddde.
Hm, iX3 er vel mindre, på størrelse med TMY og EQC. Og batterikapasiteten er vel og mindre enn etron 55.

For ordens skyld:

iX3 har brutto batteri på 80kWt, netto 74kWt
e-Tron 55 (MY19) har brutto batteri på 95kWt, netto 83,6kWt
e-Tron 55 (MY20) har brutto batteri på 95kWt, netto 86,5kWt
e-Tron 50 (MY20) har brutto batteri på 71kWt, netto 64,7kWt

turfsurf

Jepp, batteri midt imellom etron 50 og 55. Litt mindre bil og med bakhjulstrekk. Burde gi ca samme rekkevidde som 55.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

hELgenen


turfsurf

Sitat fra: hELgenen på torsdag 06. august 2020, klokken 17:57
WLTP e tron 55= 431
WLTP ix3= 457
WLTP er vel utstyrsavhengig på begge to da. Men jeg vil si dette er ganske likt. Tipper vinter vil gi større utslag på iX3, siden den har lavere forbruk i utgangspunktet.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Espen S

Så nettopp video av 2021 utgaven av BYD Tang.
Det er oppgraderinger av interiør detaljer, rammeløs senter skjerm (tilnærmet)
og samme ratt som i HAN bilen.
Ny forbedret og støydempet frontrute m.m

Får håpe disse oppdateringene kommer med i bilene som produseres i Nov/Des.....

Electric cars in Norway


Espen S

#24
Her er link til 2021 versjonen av BYD Tang:
https://youtu.be/ux-GgUPrD58

Endret front og bak
Flere interiør elementer fra MB EQC. (BYD har et Joint Venture med MB i Kina).

Visning av ny interiør belysning (Kun kinesisk tale/tekst)
https://youtu.be/cxqaOYEuHZs

Øyvind.h

Det interiøret så mye bedre ut må jeg si! Fortsatt en vei å gå på speedometer-skjermen, men om de jobber OTA med denne blir det bra!
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Guljfesk

Sitat fra: hELgenen på fredag 10. juli 2020, klokken 13:59
BMW ix3 kommer jo nå.
Dette er en bil i samme størrelse og fra en premium leverandør..Den skal ha omtrent samme batteripakke som Audi E tron,men lengre rekkeviddde. Denne kan,og her synser jeg,kanskje prises til lavere pris enn Tang. Den mangler dog 4x4. Men gitt at den kommer lavere ut i pris ferdig specet  så kan Tang fremstå som høyt priset.
Om forskjellen f.eks er 50-75k til BMW sin fordel så vil mange nok mene det er et tryggere kjøp enn Tang tross manglende 4x4...Synes 652K høres mye ut for et merke ingen har noe forhold til fra før.


Joda. BYD er ukjent for oss nordmenn Men har eksistert siden 1995 og er i grunn veldig lik Tesla, med mtp. hva selskapet driver med. Startet opp med Batterier videre solceller og elbiler litt utpå 2000 tallet.
i tillegg kan vi jo se på verdien av diverse bilselskaper:

815mrd USD Tesla
250mrd USD Toyota
96,2mrd USD VAG

96,15mrd USD  BYD   (Der vistnokk ca25% er eid av Warren Buffet siden 2008)

75,5mrd USD Daimler
57 mrd USD Hyundai Motors
54mrd USD BMW

Så BYD er ikke en lettvekter med andre ord,og legger vi på at BMW ikke har 4x4 og er 15cm kortere/5cm smalere enn BYD.
Så ville jeg lett ha valgt BYD over BMW.  meeeen, smaken er som baken, den er delt  :laugh:

Mener BMW ix3 er +/- 100,000 for dyr for oss nordmenn som ønsker oss vinterbil, utover det en veldig pen bil.
Hadde sikkert valgt BMW om prisbildet hadde vært 460-550,000 (typ ca samme prisleie som Skoda Enyaq med 4x4 MEN, 9cm lengre bil  :-\) men, igjenn er Enyaq farlig lik bmw og har 4x4. Så sikkert blitt en skoda  :laugh: ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA