Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lade andre biler med e-golf lader?

Startet av Mondeo, torsdag 09. juli 2020, klokken 04:35

« forrige - neste »

Mondeo

Heisann! Føler meg litt i feil del av forumet nå men er vel her det kansje er greiest å spørre om dette.

Jeg har akkurat skaffet med lader fra en e-golf type slik:


Som ikke ikke vil lade min Tesla. Laderen sier det er feil med bilen (rødt lys på bil) og bilen sier at det er feil på laderen.

Før jeg går i gang å tester noe mer så slo det meg at kansje disse laderne kun fungerer på VW og Audi biler?

Noen som har ladet andre biler med sin lader?

geear

Mener jeg ladet Teslaen vår med lik ladekladd, fra e-Golf 190, har iallfall ladet andre biler på andre merkers ladekladder, uten problem. Har du prøvd å resette laderen med å holde inne de to knappene (0 og 1 eller hva som står på de)?

Oddaa

Skal ikke være noe problem å lade andre biler/merker. Ladet XC90 plug-in hybrid mange ganger. Men Tesla kjenner jeg ikke.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Mondeo

Okei, da må jeg feilsøke litt mere da. Takker for svar :)

Skal prøve å resette den. Om man holder inne så går den vel over i modus for å begrense strømmen? Men kansje man må holde inne enda lenger for å resette.


geear

Er ikke det hvis du holder inne eller trykker på bare en av knappene? Kanskje reset bare er å holde inne 0? Det er iallfall mulig. Måtte gjøre det etter en jordfeil selv en gang.

Orbit

Tipper dette også er bruksanvisningen som gjelder for din kabel (er fra i3). Det er også listet hva statuslysene betyr der.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Mondeo

Ja se der ja! Ser riktig ut.
Må prøve litt mere. Takker :)

geear

Det ER resetfunksjon også, husker bare ikke helt hvordan. Prøv å hold inne 0.

Mondeo

Glemte litt av hele prosjektet og laderen ble liggende i boden.
Men prøvde den nå og etter å ha holdt inne litt på knappene så ble den resatt og fungerer fint nå.

Takker for hjelpen :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA