Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Er dette ett godt tilbud?

Startet av BMW850, lørdag 08. august 2020, klokken 08:45

« forrige - neste »

Amatøren

Nei, tilhenger er ikke lov.

De 'lærde' på diverse forum og Facebook grupper strides om det er lov med krok til sykkel holder og lignende da e-Golf er registrert med 0 kg som "Maksvekt på tilhengerkobling".

Leser man det ordrett så er det ikke lov å laste på noe som helst selv med spesial krok for kun sykkelholdere.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

geear

Det er iallfall ikke riktig. Vår tidligere e-Golf var ny i Norge og registert med "Ikke oppgitt".

Monterte hengerfeste på den og kjørte glade og fornøyde rundt med sykler på. Mye lavere forbruk enn på taket, og mindre støy, enklere å demontere stativet også, så anbefales. Men å trekke henger er nok å strekke strikken. ;)

Øystein16

#17
Sitat fra: geear på tirsdag 11. august 2020, klokken 09:46
Det er iallfall ikke riktig. Vår tidligere e-Golf var ny i Norge og registert med "Ikke oppgitt".

Monterte hengerfeste på den og kjørte glade og fornøyde rundt med sykler på. Mye lavere forbruk enn på taket, og mindre støy, enklere å demontere stativet også, så anbefales. Men å trekke henger er nok å strekke strikken. ;)

Me har 2015 e-Golf og GTE i familien - super kombinasjon som me ved behov byter på bruken av:

e-Golf:

Maks nyttelast
395 kg
Maksvekt tilhenger m/brems
0 kg
Maksvekt tilhenger u/brems
0 kg
Maksvekt på tilhengerkobling
0 kg
Maks vogntogvekt
0 kg
Maks taklast
75 kg

GTE:

Maks nyttelast
421 kg
Maksvekt tilhenger m/brems
1 500 kg
Maksvekt tilhenger u/brems
750 kg
Maksvekt på tilhengerkobling
80 kg
Maks vogntogvekt
3 575 kg
Maks taklast
80 kg

Amatøren

#18
Sitat fra: geear på tirsdag 11. august 2020, klokken 09:46
Det er iallfall ikke riktig. Vår tidligere e-Golf var ny i Norge og registert med "Ikke oppgitt".

Vel, nå sjekket jeg to e-Golfer vi har eid og vår nåværende (EK68xxx, EV12xxx og EV30xxx) og på alle tre står det 0 kg på kroken.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

geear

Vet ikke hvor mange som er registrert hvordan, bare sier at det ikke kan sies som en fasit at e-Golf er oppgitt med 0kg. Vår var ny i Norge, importert av Møller, og har altså ikke oppgitt.


Oddaa

Bekreftes, på vår står det 'ikke oppgitt'. 2017 mod.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Amatøren

 :+1:

Det har variert altså. Eller vært en standard før for så å bli endret. Kanskje på ordre fra Vegvesenets.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Asterix

#22
Jeg kjøpte helt ny eGolf i mai, variant Exclusive. Betalte 290 ink vinterdekk. Så synes ikke 319 var spesielt billig. Nå vet jeg ikke hva som er forskjellen på «Last Edition» og Exclusive?

Uansett veldig fornøyd med bilen. Den dekker behovet mitt, og den er meget god å kjøre. Mulig den lader litt saktere enn Teslaen, men de to gangene jeg har hurtigladet foreløpig så var dokøen så lang at bilen var ferdigladet når jeg kom ut igjen uansett...

BMW850

Er det skinnseter og dynamiske lys + alt?
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Asterix

Sitat fra: BMW850 på fredag 14. august 2020, klokken 18:12
Er det skinnseter og dynamiske lys + alt?
Ja, den har skinn og alt utstyr. Dog fikk jeg 16'' felger på sommer og vinterhjul. Ser at Final Edition leveres med 17'' på sommer. Mulig det gir litt høyere pris. Tror det bør være mulig å prute litt på de 319.000. På VW hjemmesider er jo kampanjen nå på 299.000 for Final Edition.

BMW850

Takk Men du vet sikkert hvor utålmodig kvinnfolk er, hun har allerede signert


Sent from my iPhone using Tapatalk
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Amatøren

Sitat fra: BMW850 på lørdag 15. august 2020, klokken 12:28
Takk Men du vet sikkert hvor utålmodig kvinnfolk er, hun har allerede signert
🤣

Merkelig det der. Da jeg skulle ha erstatning for e-Golf (ett av barna skulle overta den) og vi pratet så var akkurat e-tron 50 lansert. Synes det var dumt med enda en e-Golf og vi var enige om mer bagasjeplass og trengte større bakkeklaring på grunn av hytteveien.

Fikk beskjed om å bestille prøvekjøring av e-tron.

Da vi hadde prøvekjørt den og jeg tenkte at det var greit å tenke litt for det var mye penger så var det klar beskjed: Vi bestiller nå så ikke mange kommer foran oss i produksjon. I tillegg for å være sikker på å få den før utgangen av 2020.

Var ikke noe hjem og tenke når kona var med. Heller ikke med de andre bilene vi handlet tidligere...
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

BMW850

Spot on


Sent from my iPhone using Tapatalk
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA