Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Rwd Cupra el-Born  (Lest 797 ganger)

chrjh

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 5
    • Vis profil
Rwd Cupra el-Born
« på: Onsdag 08. Juli 2020, klokken 17:05 »

Daniel_0007

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 786
    • Vis profil
Sv: Rwd Cupra el-Born
« Svar #1 på: Onsdag 08. Juli 2020, klokken 21:39 »
I og med den kun leveres med største batteriet så blir nok denne fort 500 000 med ekstra utstyr tenker jeg og hvorfor er Rekkevidden kun 500 med 77 kwh batteri?
Må vel være ganske tørst eller er vw litt vel optimistiske med 420 på id3 58 kwh
Model 3 LR Rwd

Electric cars in Norway

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2077
  • Helt elektrisk
    • Vis profil
    • Min YouTube kanal
Sv: Rwd Cupra el-Born
« Svar #2 på: Torsdag 09. Juli 2020, klokken 08:55 »
Rett og slett en veldig tøff bil og med gode spesifikasjoner. Liker slikt :+1:

RWD Cupra el-Born unveiled as EV hot hatch. 77kWh battery power, driven rear axle and 310 miles of range for Cupra's latest model

Lest dette på bil24?

https://bil24.no/seat-gir-bort-sin-lovende-elbil-modell/

Av
Thomas Hildonen
08/07/2020

For av strategiske grunner, muligens av prishensyn, har Seat flyttet el-Born fra Seat til Cupra.

Så Seat el-Born har dermed blitt Cupra el-Born.
« Siste redigering: Torsdag 09. Juli 2020, klokken 08:59 av Electric cars in Norway »

batterimannen

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 933
    • Vis profil
Sv: Rwd Cupra el-Born
« Svar #3 på: Torsdag 09. Juli 2020, klokken 09:57 »
Virker som VAG har så mange merker at de ikke vet hvordan de skal posisjonere seg i forhold til hverandre? I en av de el-born artiklene stod det at Skoda skal være det billigste (under Seat). Regner med at Audi forblir på toppen.

Skoda - Seat - VW - Cupra - Audi, eller kommer de til å gradvis til å bytte ut Seat med Cupra?

El-Born ser ihvertfall spenstigere ut enn ID.3.
Hyundai Kona electric 2019

Daniel_0007

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 786
    • Vis profil
Sv: Rwd Cupra el-Born
« Svar #4 på: Torsdag 09. Juli 2020, klokken 11:21 »
Virker som VAG har så mange merker at de ikke vet hvordan de skal posisjonere seg i forhold til hverandre? I en av de el-born artiklene stod det at Skoda skal være det billigste (under Seat). Regner med at Audi forblir på toppen.

Skoda - Seat - VW - Cupra - Audi, eller kommer de til å gradvis til å bytte ut Seat med Cupra?

El-Born ser ihvertfall spenstigere ut enn ID.3.

Enig men i forhold til vag hvor det er ganske stor forskjell på audi og skoda når det kommer til støy isolering og interiør kvalitet så er det verre med psa spesielt med opel involvert så er det ingen som vet ståa der og enda verre blir det når fiat blir involert og.
Vil tro at skoda og seat er ganske likt men virker som strategien at skoda er billig merke for folk oppi åra mens seat er mer for yngre folk hvor de skal være med sporty
Model 3 LR Rwd

batterimannen

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 933
    • Vis profil
Sv: Rwd Cupra el-Born
« Svar #5 på: Torsdag 09. Juli 2020, klokken 13:36 »
Virker som VAG har så mange merker at de ikke vet hvordan de skal posisjonere seg i forhold til hverandre? I en av de el-born artiklene stod det at Skoda skal være det billigste (under Seat). Regner med at Audi forblir på toppen.

Skoda - Seat - VW - Cupra - Audi, eller kommer de til å gradvis til å bytte ut Seat med Cupra?

El-Born ser ihvertfall spenstigere ut enn ID.3.

Enig men i forhold til vag hvor det er ganske stor forskjell på audi og skoda når det kommer til støy isolering og interiør kvalitet så er det verre med psa spesielt med opel involvert så er det ingen som vet ståa der og enda verre blir det når fiat blir involert og.
Vil tro at skoda og seat er ganske likt men virker som strategien at skoda er billig merke for folk oppi åra mens seat er mer for yngre folk hvor de skal være med sporty

Har Hyundai Kona, så en eventuell Skoda Enyaq blir nok uansett en oppgradering når det kommer til lydisolering.

Når det kommer til el-Born og ID.3 og største batteri, så tror jeg det er litt strategi i forhold til ulempen med kun mulighet for 4 seter på 77 kwh batteriet. De som ønsker ID.3 ønsker med mer allsidig bil og da blir det nedtur at største batteri kun får 4 seter. Blir kanskje færre som velger det. I tillegg blir det kanskje vanskeligere å prise den i forhold til 58 kwh batteri. Når de lanserer el-Born Cupra, så kan de lansere den som en mer sporty bil og da kommer de unna med at den kun har 4 seter. Kan også prises mer uavhengig av ID.3 med mellomste batteri.
Hyundai Kona electric 2019