Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kan ikke deaktivere "visning av anbefalt hastighet"

Startet av friedland, onsdag 08. juli 2020, klokken 16:32

« forrige - neste »

friedland

Har kjørt et par-tre tusen kilometer nå, og totalt sett er jeg veldig fornøyd med at jeg gikk for denne  :+1:

Men så er det en del irritasjonsmomenter som dessverre er å forvente, spesielt på infotainment-biten. Appen er håpløs, som flere har påpekt, men det er ikke akkurat unikt for PSA. Lane-assist er lite nyttig, og på grensen til en sikkerhetsrisiko på steder der f.eks. er midlertidig oppmerking - og at man ikke er forberedt på et rykk i rattet. Men dette kan man leve med, så lenge det er mulig å skru det av.

"Traffic signs recognition", altså visning av (et tilfeldig utvalg) trafikkskilter i instrumentpanelet, lar seg skru av, men det gjør ikke "visning av anbefalt hastighet". Den skrur seg automatisk på igjen hver gang man skrur på tenningen, og lar seg ikke lagre. Antar at det er flere enn meg som opplever at denne ikke husker det sist leste skiltet i mer enn 30 sek, og ellers er direkte misvisende.

Noen som har samme problem, og vet om noen løsning for å skru av disse permanent?

alda

Hei, har inte svaret på din fråga tyvärr. Men vill gärna veta hur man slår av "lane assist", hittar inte det i menyerna på skärmen?
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

friedland

#2
Hei,

jeg har denne knappen på min GT Line (uten ACC):



Det som er litt irriterende er at du får et permanent gult symbol i instrumentpanelet som indikerer at denne er slått av. Jeg tenkte å spørre på første service om det er mulig å fjerne denne funksjonaliteten helt, slik at dette ikke vises.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA