Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Styrestøm kabel TMS 2015 farge og lokaliseing.

Startet av EBjørnen, onsdag 08. juli 2020, klokken 15:32

« forrige - neste »

EBjørnen

Har nå tatt ut frunken og montert ekstralysene. Brukt mange timer på internett for å finne farge og lokalisering av kabel som styrer fjernlysene uten hell. Noen som har bilde av baksiden av hovedlysene hvor kablene er?
TMS 85D 2015.

Muffinman

Har du pre facelift bil er det den grønne og sorte ledningen mener jeg å huske. Har du facelift må du ha en linbusenhet for å få styring på ekstralyset, dvs ingen kabel du kan koble deg på.

EBjørnen

Har en pre facelift. Eneste stikkontakten jeg finner, er bak der hvor blinklyset er. Har prøvd med prøvelampe der uten å få lys som korresponderer med fjærnlys. Grønn og svart lyser samme med nærlys. Må jeg inn i lampen der ballast og lyspære sitter?
TMS 85D 2015.

Muffinman

Nei, du må dele ledningsbunten som går inn i lykta og finne rett kabel. Mulig den var grønn/lysegrønn eller noe. Ihvertfall grønn.

Pæra lyser konstant, det er strømmen som styrer spjeldet som endrer lysbildet du skal ha tak i.

EBjørnen

Takk! :+1: Det var riktig med grønn/lysegrønn. Og ett godt tips på veien, til andre er å huske på å sette langlysene på manuel når det skal testes.
TMS 85D 2015.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA