Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Salg av 2015 modell, en umulig oppgave??

Startet av Camillala, onsdag 08. juli 2020, klokken 14:02

« forrige - neste »

Camillala

..og da mener jeg selvfølgelig til en fornuftig pris (mellom 60 000 og 80 000???).

Har en 2015 modell, Acenta, eu importert ,med 65 000 km på hjul. Ser at det finnes vanvittig mange til salgs på finn.

Noen her som har solgt i det siste? Hvordan var interessen? Fikk du solgt til ønsket pris??

Har lyst å bestille meg ny bil, men er redd for å ikke bli kvitt Leifen.

nilka

Kan ikke si noe sikkert her. Men selv solgte jeg akkurat en 2013 modell som hadde gått 142.000 km for 45k. Denne var solgt iløpet av 2 timer etter at jeg la ut anonsen på Finn.no og hadde vært solgt raskere om jeg ikke hadde avtalt med første interessent at han kunne få sjekke opp litt ting først. Hadde ca 10 stk som ville komme og se bilen samme DG på timene før bilen ble merket som solgt.

Klart 45.000 er ikke 60.000 og min var ikke import, men det var en kjip utgave med stoffseter så personlig positivt overrasket.

jkirkebo

Sitat fra: Camillala på onsdag 08. juli 2020, klokken 14:02
..og da mener jeg selvfølgelig til en fornuftig pris (mellom 60 000 og 80 000???).

Har en 2015 modell, Acenta, eu importert ,med 65 000 km på hjul. Ser at det finnes vanvittig mange til salgs på finn.

Noen her som har solgt i det siste? Hvordan var interessen? Fikk du solgt til ønsket pris??

Har lyst å bestille meg ny bil, men er redd for å ikke bli kvitt Leifen.

Har de falt så mye i pris de siste 8 månedene? Jeg solgte en norsk 2012-modell (reg. okt. 2011) i november i fjor for 69.000,-, den gikk med en gang...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Trekkoppbil

Erfaring fra tidligere år tyder på at etterspørselen kan svinge mye på en sommer.  Det kan være vanskelig å selge bil før etterspørselen er der, og plutselig er det rift om gamle Leafer. Ved ferieslutt, kan det være bra tid, tipper jeg.
Den billigste 2015 uten bulker som jeg finner på Finn nå, er annonsert til 79 000.

Det kan være vanskelig å forutse hva kjøperene er på utkikk etter, og mange forstår nok ikke hva man bør se etter på en Leaf. Noen har bastante krav til årgang, uten at man kjenner til forskjellene på årgangene, og andre er opptatt av km-stand, og noen er vil ikke ha skinnseter  i det hele tatt, eller man vil ha spesiell farge, eller en "norsk bil" osv, mens man ikke bryr seg om antallet kapasitetsbarer.

m

#4
Solgte selv en Leaf 2014 USA-importert, i november 2018.
Mange var interessert, men det var mange som ikke stolte helt på de amerikanske bilene. Jeg fikke blant annet vite at det er forskjell på bilene avhengig av hvor og når de er produsert, selv om alle heter "Leaf gen.2".

Jeg fikk dessverre ikke gjennomført handelen med den første som var interessert, og som tilbød en pris som var nesten som forventet (han fant selvfølgelig en annen Leaf). Etter hvert som folk tok kontakt, tilbød de stadig lavere pris. Tilslutt endte vi opp med å selge på nettbil.no.
Angrer på at vi ikke gjorde det med en gang. Vi fikk da mye mindre enn hva vi forventet, og mente at bilen "var verdt". Men det vi fikk var likevel omtrent det som noen tilbød.

Altså: Veldig vanskelig å selge til god pris. Altfor mange lignende på markedet. Bli kvitt problemet raskt, og selg til forhandler.
2018 -          Nissan e-NV200 Evalia 2018
2016 - 2018  Nissan Leaf 2014 US

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA