Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ulike årsmodeller på e-NV200?

Startet av Tvillingfar, tirsdag 07. juli 2020, klokken 23:00

« forrige - neste »

Tvillingfar

Vi er på utkikk etter bil nummer to som ikke nødvendigvis trenger mer sitteplass enn kun sjåfør, men greit med alternativ å ta med hele familien også. Vi har dessuten flyttet på landet, og ser at det hadde vært greit med litt mer lasteplass enn hva vår Nissan Leaf nå har.

I den anledning har Nissan e-NV200 fanget min interesse. Det er ikke aktuelt å kjøpe nytt denne gangen, og da er det bruktmarkedet som gjelder. I den anledning undres jeg må når Nissan e-NV200 har kommet med nye modeller og hva som er forskjellen på den, så kunne jeg fått hjelp til å lage en oversikt over følgende:
• Navn på de ulike e-NV200-bilene
• Hvilke år de ble produsert
• Tilhengerfeste tillatt/ikke tillatt, og eventuell vekt
• Takstativ tillatt, og eventuelt vekt?

På forhånd takk.

leafnor

Bilen produsert etter 21/10-2016 fra VIN SKTAAME0U0513084 kan trekke henger, bortsett fra de med 7 seter.

Modeller og tilhengervekt:
Varebil 4 dører, 460 kg henger
Varebil 5 dører, 430 kg henger
Kombi / Evalia 5 seters, 140 kg henger
Kombi / Evalia 7 seter, ingen henger (0kg)
Kulevekt: 75 kg

Alle modeller 100kg taklast.

Om det er 24 eller 40kWh versjon må du sjekke for det er det miks av etter 2018.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Ebe

Det er ikke forskjellige modeller som på andre bilen, med unntak av seter. Og 40kwh-versjonen kom sensommeren 2018.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA