Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Selvmontering hengerfeste

Startet av plataris, mandag 27. april 2020, klokken 12:45

« forrige - neste »

plataris

Jeg har montert et Auto-hak hengerfeste på min e-nv200 nå. Det eneste problemet som har oppstått er at to av boltene som fulgte med ikke passer til bilen. Dette er en form for fingjengete bolter med oppgitt dimensjon 12x1,25x40mm.

Jeg klarer heller ikke finne disse boltene noe sted på diverse nettbutikker. Er det noen som har hatt samme problem og har tips til hvordan de fikset det?

Volkswagen ID.4 1st - bestilt
Nissan e-NV200 40 kWh 2018 varebil
Nissan Leaf 30 kWh 2017 - 75.000 km - 95 % SOH

familiefrakter

Hei,

Jeg vurderer det samme hengerfestet.
Har du funnet noen bolter som passer? Hvis ikke så har Zakariasen jernvare i Oslo det meste.

Mvh,
Martin

Mateusz

Leaf 30 og Evalia 24, Ryobi batterigressklipper :)
Før:Partner Teppe El, I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, Honda H-rv

plataris

Hei,

Jeg har dessverre ikke klart å finne de to siste boltene. Det virker helt umulig, så forsøk heller en annen type dersom det er mulig. Jeg må nok få gjenget opp festet og satt inn noen nye bolter.
Volkswagen ID.4 1st - bestilt
Nissan e-NV200 40 kWh 2018 varebil
Nissan Leaf 30 kWh 2017 - 75.000 km - 95 % SOH


plataris

Jeg klarte å finne noen bolter av tilsvarende dimensjoner på Bilextra også, og bestilte disse. Men selv ikke de vil inn i hullet og ta tak. Så jeg vet ikke om det er noe spesielt med gjengefestet eller boltene i seg selv. Men takk for tips, skader ikke å forsøke de også.
Volkswagen ID.4 1st - bestilt
Nissan e-NV200 40 kWh 2018 varebil
Nissan Leaf 30 kWh 2017 - 75.000 km - 95 % SOH

familiefrakter

Jeg skulle til å bestille hengerfestet fra Skurvat, men kunne ikke se E-NV200 i listen over støttede biler. Det var kun fossilbiler der. Jeg har sendt en mail til Skurvat for å høre med de.
Er det noen her med el-varianten av NV200 som har prøvd stativet?

familiefrakter

Plataris, jeg kom over en video på Youtube hvor noen monterer dette feste på en NV-2000.
Rett etter 5:30 i videoen forteller han at han måtte bytte noen mutter pga at de hadde for fine/små gjenger. Kan det være samme problem du støtte på?

familiefrakter

En annen mulighet er jo å få et verksted til å montere det.
Er det noen som har erfaring med det og kan fortelle om hvem og til hvilken pris?

familiefrakter

Der fikk jeg svar fra Skruvat support:


Takk for din henvendelse!


Dessverre mangler vi dette i vårt sortiment til din bil.

I mellomtiden får jeg henvise deg til Meca eller Mekonomen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA