Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ulike årsmodeller på Kangoo?

Startet av Tvillingfar, tirsdag 07. juli 2020, klokken 22:57

« forrige - neste »

Tvillingfar

Vi er på utkikk etter bil nummer to som ikke nødvendigvis trenger mer sitteplass enn kun sjåfør, men greit med alternativ å ta med hele familien også. Vi har dessuten flyttet på landet, og ser at det hadde vært greit med litt mer lasteplass enn hva vår Nissan Leaf nå har.

I den anledning har Renaults Kangoo av ulike slag fanget min interesse. Det er ikke aktuelt å kjøpe nytt denne gangen, og da er det bruktmarkedet som gjelder. I den anledning undres jeg må når Kangoo har kommet med nye modeller, så kunne jeg fått hjelp til å lage en oversikt over følgende:
• Navn på de ulike Kangoo-bilene
• Hvilke år de ble produsert
• Tilhengerfeste tillatt/ikke tillatt, og eventuell vekt
• Takstativ tillatt, og eventuelt vekt?

På forhånd takk.

larshsm

Sitat fra: Tvillingfar på tirsdag 07. juli 2020, klokken 22:57
Vi er på utkikk etter bil nummer to som ikke nødvendigvis trenger mer sitteplass enn kun sjåfør, men greit med alternativ å ta med hele familien også. Vi har dessuten flyttet på landet, og ser at det hadde vært greit med litt mer lasteplass enn hva vår Nissan Leaf nå har.

I den anledning har Renaults Kangoo av ulike slag fanget min interesse. Det er ikke aktuelt å kjøpe nytt denne gangen, og da er det bruktmarkedet som gjelder. I den anledning undres jeg må når Kangoo har kommet med nye modeller, så kunne jeg fått hjelp til å lage en oversikt over følgende:
• Navn på de ulike Kangoo-bilene
• Hvilke år de ble produsert
• Tilhengerfeste tillatt/ikke tillatt, og eventuell vekt
• Takstativ tillatt, og eventuelt vekt?

På forhånd takk.
Kan være viktig å merke seg at kangoo ikke har noe som ligner på noe hurtig lading. Før 2017 modell er det maks 3,6kW som gjelder, og 2017 og nyere er det 7kW, såvidt jeg har fått med meg. Ellers så er batterikapasitet før 2017 på 22kWt, og etter 2017 33kWt.

Tillatt hengervekt er vel fra 320 til 370kg eller noe, men kommer an på modell.

Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk


Kpp

Jeg har kangoo maxi z.e. 5 setter. 2014

Har takstativ. Mulighet for hengerfeste men ikke noen hengervekt oppgitt i vognkort.

Maxi for lengri utgaven.

Fikk testet battery hos motorduren i september PGA av kort rekkevidde. De påstår at battery fortsatt hár 100% kapasitet.

På vinteren står det typisk 50km rekkevidde. Sommeren typisk 80km. Funker fortsatt for det vi bruker den til. Hadde vært fint med litt bedre rekkevidde og mulighet for hurtiglading.

Dette bil med 22kWh batteri. Det finnes nyere med 33 kWh . 


Sent from my iPhone using Tapatalk

larshsm

Sitat fra: Kpp på onsdag 08. juli 2020, klokken 13:44
Jeg har kangoo maxi z.e. 5 setter. 2014

Har takstativ. Mulighet for hengerfeste men ikke noen hengervekt oppgitt i vognkort.

Maxi for lengri utgaven.

Fikk testet battery hos motorduren i september PGA av kort rekkevidde. De påstår at battery fortsatt hár 100% kapasitet.

På vinteren står det typisk 50km rekkevidde. Sommeren typisk 80km. Funker fortsatt for det vi bruker den til. Hadde vært fint med litt bedre rekkevidde og mulighet for hurtiglading.

Dette bil med 22kWh batteri. Det finnes nyere med 33 kWh . 


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg har en 15 modell maxi 2-seter, også med 22kWt, og har nå i sommer hatt oppgitt ca 110 til 140km. Har bare hatt bilen ca en måned, så vet ikke på vinter enda.

Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk


Jejl

Den største forskjellen, og kanskje også største fordelen med denne i forhold til Nissan E-nv 200 er at den har dieselvarmer som standard.

På min er ikke forskjellen større enn 10-15%  mellom sommer og vinter.
Kan også være greit å vite at disse biltypene har veldig høyt forbruk i høy fart. Min rekord er 135,6km på en lading, med 11 km rest. I 110 km/t er rekkevidden trolig rundt kun 50-60 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA