Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skistativ + Long Range Plus

Startet av SUNPWRD, mandag 06. juli 2020, klokken 22:00

« forrige - neste »

SUNPWRD

Venter i spenning på min Long Range X som skal leveres i september.
Og i ventetiden har et par spørsmål dukket opp:

1 - Jeg har lyst på det stativet som vises på tesla.com. Er dette mulig å få til i Norges? Hva gjør X folket med skistativ?

2 - Noen som vet om Long Range Plus oppdateringen er kommet til Europa / Norge? Ser flere youtube filmer med Plus fra USA...
Citroën C-Zero 2017
Tesla S75D 2017

4kWp solceller på tak hjemme og hytta

Ex: Tesla X Long Range 2020 (42000km 2 år)
      Kia Soul EV 2016 (65000km 5 år)
      Citroën C-Zero 2014 (50000 km på 3 år)

silence

Virker ikke som Tesla sitt skistativ selges i Norge, men du kan jo høre med Tesla Norge. Nærmeste jeg har kommet er det fra Fabbri (som likner), eller noen som festes med vakumsugekopper på baklukeglasset.

Vi fikk får X i slutten av mars, og bestilte rett etter at LR+ ble lansert. Tesla svarte meg da at vår bil ville få 560 km WLTP, men det har jeg ikke sett spor av i praksis så langt. På 100 % ladet viser den 516 og 517 km (ikke 507 som de sier på hjemmesiden). Var uansett ikke avgjørende for vår del, men kommer til å følge det opp hvis det ikke dukker opp ila sommeren. Ved forbruk på rundt 185-190 wh/h så virker det som den skal ha rekkevidde ca 560 km (ut fra hva jeg klarer å beregne med mine mattekunnskaper).
2020 Tesla Model X LR (levert 26/3-20)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA