Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Oljeskift på reduksjonsgir

Startet av signal, søndag 05. juli 2020, klokken 14:17

« forrige - neste »

signal

Er det noen som anbefaler å skifte oljen?
I service boken står det bare kontroll om det er synlig lekkasje.
2012 Leaf SL USA modell, Sølv Metallic. Solgt 03.22
2020 Leaf N-Connecta blå/sort

leafnor

Anbefaling bør vell begrunnes i noe. Siden jeg selv byttet olje da den knapt var tre år gammel, og hadde plan på å beholde bilen mange mange år, så tok jeg bryet.
Men tenker du å bytte om 1-2 år, da har det lite for seg for din del, mest for nestemann sin de.

Derfor: Anbefales om du skal ha bilen til den "ikke er mer".

Byttet på litt over 60000 km og tre år. Nå er den gått 100.000 til og det er 5 år siden jeg byttet, så minner meg på om at jeg kanskje skal se på oljen og magnetpluggen om det er noe spon på den. Er det indre spon enn for 5 år siden, venter jeg er par år til før jeg bytter igjen.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA