Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

MG ZS Facelift

Startet av torlie, søndag 05. juli 2020, klokken 07:01

« forrige - neste »

torlie

Ser ut som facelift nå er lansert. Fossil varianten går faktisk litt ned i pris også ser jeg på hjemmesiden til MG.

https://www.carbuyer.co.uk/news/173102/mg-zs-suv-facelifted-for-2020

Kan ikke se at det er bekreftet at ZS EV også får facelift, men er nok rett rundt hjørnet. Noe annet ville vært rart.

Ser flott ut  :)

2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

1000kwh


batterimannen

Ser ut som det er solgt ca 870 biler. Første ordre RSA hadde var på 1000 biler. De må i det minste selge ut resten før det blir noe facelift.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Radial

Oi, så jo virkelig bra ut den nye ZS'en.

Dette blir sikkert standard på ZS EV neste år + annen batteripakke...flere bilder her, med forskjeller på fossilt drivstoff.

https://www.autoindustriya.com/auto-industry-news/here-is-everything-mg-changed-for-the-2020-zs-crossover.html
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

torlie

Takk for siste link med sammenligning, faktisk en god forbedring på flere punkter.

Antar det ikke kommer større batteri/motor før om 1-2 år, men lov å håpe på bittelitt større batteri og mer optimalisert elmotor i faceliften.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Electric cars in Norway

Ja veldig overrasket dersom ikke den elektriske versjonen får samme facelift som bensinstasjonen. Flotte nye detaljer  men jeg tror ny "grill og større skjerm samt nye frontlykter er det som for min del er høydepunktene. Jeg har bare sittet i bilen og ikke kjørt den enda. Gleder meg til testtur.

batterimannen

Kan man håpe på nakkestøtte i midtsetet bak på facelift?
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Tjafsaren

#7
Om man leste artiklene som snakker om faceliften, så nevnes det at denne ikke rulles ut til EV før om noen år. EVen ble jo bygget på ZS anno 2017(?), og den levde 3 år til nå uten en endring. Så forvent i det minste et år eller to.

SitatThis revision by MG doesn't extend to the all-electric ZS EV which has only been introduced into the market last year. The Chinese-made battery-electric vehicle currently retails for 1.19 million baht in just one grade.

Mens andre sier faktisk at ZS EV eller eZS som noen kaller den får lignende utseende. Blir vel uansett ikke noe før de 1000 som er her er solgt, og neste batch som lages til Norge kommer. Er vi skikkelig uheldige så kommer det 1000 til før faceliften er i produksjon..

chrgod

Ikke noe nytt om facelift på ZS EV?

Jeg er i markedet for å bytte ut Leafen, og MG er en aktuell kandidat.
  Du kan ikke vise dette vedlegget.

Synes faceliften er riktig så fin, og det oppgraderte interiøret er også et stort pluss.
2022 Tesla Y

JohnPGriff

Live Stream Event kl11:00 idag. Ny ZS EV facelift og mye bedre rekkevidde?


https://mgmotor.eu/nn-NO/

E-Tron 55 S Line Sport Levert juni 2022
MG ZS EV Levert nov 2020
E-Tron 50 Advanced Sport Levert juli 2020 (Solgt)
I Pace FE Corris Grey Levert oct 2018 (Solgt)
Model S 75D (Solgt)
E- Golf (Solgt)
Leaf (Solgt)
Model S 85 (2013 - 2017 Solgt)

ravelund1

Prøvekjørte den nye Faceliften på Bilkompaniet.
Har sett videoer av den forrige versjonen og det ser ut som om MG/SAIK har forbedret det meste som folk irriterte seg over på den forrige versjonen.
Feks nå så er det nytt sw som virker mer responsivt og mange av funskjonene er flyttet til skjermen.
Du har fortsatt en del fysiske knapper, men disse virker det lille vi testet fornuftige.
Eneste negative jeg kan komme med er at rattet fortsatt ikke har teleskop justering og at man ikke kan justere vinklen på setene.
Men utover det mye bil for pengene.

Mellon

Sitat fra: ravelund1 på tirsdag 09. november 2021, klokken 23:44
Prøvekjørte den nye Faceliften på Bilkompaniet.
Har sett videoer av den forrige versjonen og det ser ut som om MG/SAIK har forbedret det meste som folk irriterte seg over på den forrige versjonen.
Feks nå så er det nytt sw som virker mer responsivt og mange av funskjonene er flyttet til skjermen.
Du har fortsatt en del fysiske knapper, men disse virker det lille vi testet fornuftige.
Eneste negative jeg kan komme med er at rattet fortsatt ikke har teleskop justering og at man ikke kan justere vinklen på setene.
Men utover det mye bil for pengene.


Tenkte jeg skulle dra å prøvekjøre den selv. Når jeg har tittet litt over alternativene på markedet så er det rimelig få gode alternativer i samme prisklasse, de havner langt over i pris når man får lagt til nødvendig ekstrautstyr. Det eneste jeg virkelig savner er varmepumpe.

Jeg har fått med meg at de har jobbet litt med støyreduksjon, hvordan oppfattet du støynivået?
Setekomfort?

Radial

Tror det mindre batteriet blir en større hit enn det store, rett og slett fordi det er en rimeligere bil.

I gamle ZS er det lett å finne seg til rette med vanlige kroppsfasonger, setet og seteposisjon og ratt ser i det hele veldig likt ut.

Varmepumpe er strengt tatt noe man må veie opp mot kostnader. På en "Long Range" som kanskje brukes til en del langturer, så har det noe for seg med VP.
Ellers er PTC elementer helt greit det, bare man har autoklima som styrer det hele. Manuelt klima er skikkelig jalla 🤣
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

ravelund1

Jeg synes støydemping var greit, med tanke på hva man betaler. Altså det kan sikkert være bedre, men jeg synes den var stillere en Subaruen Impreza fra 2014 feks. Synes den var akseptabel. Tror det er litt subjektivt hva slags støy man reagerer på.
Setet synes jeg var behagelig, jeg er ikke noe høy, men tror ikke det er noe problem for dem som har litt lengde heller.

I forhold til rundt den prisen så får man jo Cupra Born og Nissan Leaf så det finnes jo noen alternativer.
altså rundt 320 000 på vei med vinterdekk for Comfort utgaven. Personlig likte jeg MG bedre enn Leaf, men det er jo en subjektiv sak igjen.

ravelund1

Sitat fra: Radial på onsdag 10. november 2021, klokken 17:58
Tror det mindre batteriet blir en større hit enn det store, rett og slett fordi det er en rimeligere bil.

I gamle ZS er det lett å finne seg til rette med vanlige kroppsfasonger, setet og seteposisjon og ratt ser i det hele veldig likt ut.

Varmepumpe er strengt tatt noe man må veie opp mot kostnader. På en "Long Range" som kanskje brukes til en del langturer, så har det noe for seg med VP.
Ellers er PTC elementer helt greit det, bare man har autoklima som styrer det hele. Manuelt klima er skikkelig jalla 🤣

Long Range har automatisk klima. :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA