Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Flere hk i i3 94ah?

Startet av Elbilusikker, søndag 05. juli 2020, klokken 01:40

« forrige - neste »

Elbilusikker

Eier en i3 94ah.  Før jeg kjøpte den så testa jeg en i3s. Og lurer på om det er samme motor i disse? Og at BMW kun har hentet ut mere ytelse i i3s?   Kan man hente ut mere ytelse i vanlig i3 ? Noen som har gjort det? Ser noen selger pedalboks som skal gi bedre akselerasjon.  Noen som har testa den?

Ingeniøren

Holder det ikke ?

Syne i3 til dels er over motorisert i forhold til kjøreegenskaper...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

hELgenen

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 05. juli 2020, klokken 08:27
Holder det ikke ?

Syne i3 til dels er over motorisert i forhold til kjøreegenskaper...

Gjelder vel de fleste biler som er moro å kjøre.....er noe der......

quandt1960

Sitat fra: Elbilusikker på søndag 05. juli 2020, klokken 01:40
Eier en i3 94ah.  Før jeg kjøpte den så testa jeg en i3s. Og lurer på om det er samme motor i disse? Og at BMW kun har hentet ut mere ytelse i i3s?   Kan man hente ut mere ytelse i vanlig i3 ? Noen som har gjort det? Ser noen selger pedalboks som skal gi bedre akselerasjon.  Noen som har testa den?

Det er samme motor men i3s har litt andre type lagre internt (super lav motstand), så er det en litt annen programmering av frekvensomformeren som styrer momentkurven i i3s

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA