Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Treg lading med chademo

Startet av geear, lørdag 04. juli 2020, klokken 17:04

« forrige - neste »

geear

Har en X loaner og lader med chademo. Lenge siden jeg har prøvd det, men denne bilen her får maks 99A på Fortum ABB-lader (klima av).. Ligger på 32 kW ved 50% for øyeblikket, omtrent som å være tilbake i e-Golf. Har det blitt innført begrensninger på chademo, eller er det noe annet som er galt?
Den er god og varm, for å si det sånn...

automat

Du burde jo få opp mot 120A.

Men hvis loanere er 75kwh, og du har 90 eller 100, så vil det gå tregere enn du er vant til, pga at 75 har 350V batteri istedet for 400V.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

geear

Er klar over det, men den skal jo kunne få 120-125A fra lader/adapter.
Har 75, og den ligger som regel på 40-42 med CCS på 50kW. Men nå lader jeg et annet sted og får 121A, så det må ha vært en feil der jeg var.. men selvfølgelig fullstendig tragisk med henger. 50kW er omtrent ubrukelig for langkjøring med stor bil og henger. :(

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA