Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Min Zoe nr 2

Startet av Zoe240, fredag 03. juli 2020, klokken 15:26

« forrige - neste »

Zoe240

Etter å ha kjørt nærmere 100.000 km med min Zoe 240, nesten helt problemfritt, byttet jeg bil  i år. Må bare si det er en ny verden å kjøre en bil som med to voksne i tåler 30 motorveimil på nullføre uten å måtte lade - i motsetning til den forrige som aldri klarte over 10-11 mil selv om sommeren. På sommerføre med blandet kjøring ser det ut til at jeg kan klare bortimot 40 mil. Og det virker som denne bilen er mye bedre skrudd sammen, bedre isolert og er mye mer moderne enn 240.

Ser frem til flere langturer med en bil jeg er svært fornøyd med.

minibiti

And better engine! ;)
I hope you took the R135.
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

Zoe240

Aner ikke hva jeg har. Bestilte i desember og fikk den i februar  :D

minibiti

Life? Zen? Intens? Edition One?
Do you have the big screen in the middle of the dashboard (on the right side of the steering wheel), or the small one?
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

Zoe240

Small one, I think. About A5-size. Paid 249.000 ++ for it, today it's 229.000. As you may have noticed - cars mean nothing to me other than a transportation method. But I will look it up in the manual to check the model :o

minibiti

Then you have the ZE50 Life R110 version with the 110 hp engine.
Still better than the 92 hp engine you had on the R240.
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

Zoe240

Yes, that's correct. I'm planning to keep it for years to come, don't need anything else

Måkemannen

Sitat fra: minibiti på fredag 03. juli 2020, klokken 17:55
Then you have the ZE50 Life R110 version with the 110 hp engine.
Still better than the 92 hp engine you had on the R240.
Trodde de bare var 88 hester på R240?

minibiti

If I recall correctly, the 88 hp engine is the one from the first version with the Continental engine, the one use in the Q series later on.
But they also have a 75 hp engine, which was never sold here in Norway.
https://fr.wikipedia.org/wiki/Renault_Zoe#Motorisations (sorry in French)
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

Måkemannen

Stemmer dette, my bad.

Drar ut 68kW opp bakkene på full spiker, det blir 92ish hester.

Zoe240

Kjørte 28 mil på motorvei i går, to etapper à 14 mil. Cruisekontroll på 100 km/t i minst 25 mil og klimaanlegg på 18 grader hele veien. Hadde 7,7 mil igjen på måleren da jeg kom hjem. Ganske fornøyd med det

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA