Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Madrass til Audi E-Tron?

Startet av Gullak, torsdag 02. juli 2020, klokken 10:28

« forrige - neste »

Gullak

Jeg har laget en spesialtilpasset madrass som er kuttet til å passe inni Audi E-Tron.
Tenkte at det kan være greit med et annet alternativ enn de oppblåsbare som finnes på markedet.
Har valgt kun god kvalitet kaldskum. Og man kan velge mellom 10 og 13cm høyde.
Den 13cm har en fast og myk side. Mens den på 10cm er ganske fast. Pris fra 1499,- Og frakt 99kr hele landet.

Det letteste er å gå inn på linken under, for å se bilder og valg.

https://www.soveromsbutikken.no/products/audi-e-tron-madrass

Trond.m

Smart. Men hvordan er det med varmestyring. Synd det ikke er mulig å stille termostaten til lav temperatur og la den stå på hele natten. Alternativt er kanskje å programmere varmeapparatet til å starte noen ganger i løpet av natten.

Gullak

Er litt usikker! Ønsker gjerne å høre med dere som har bila!
Jeg har selv bestilt meg en Tesla Model 3 LR, å der kan man aktivere camping Modus. Noe som er ganske genialt med både kjøling og varme.

Trond.m

Men Model er vel alt for kort til å få plass til en normal lengde madrass.
Enig i at camping modus ville vært fint på flere biler. Det må jo være enkelt å få til i sw, men Audi har jo ikke for vane å komme med ny funksjonalitet i biler som er levert.

Gullak

Den jeg har laget til model 3 er ca 185cm lang faktisk. Jeg prøvde den også, og fungerte veldig bra hvis man lå litt på skrå, og utnyttet lengden. Jeg er ca 184cm lang. Ville nok sovet der alene :P

Men på model S, og E-tron. Så kan man fint bruke 200cm lengde.

Trond.m

Det jeg lurer på som aktuelt i forbindelse med camping er om 12V uttaket bak kobles ut når bilen er slått av. Med 60-80 kwh på «tanken» burde de tillate at en 12V kjøleboks er koblet til. Med BMW i3 virket det som om strømmen var konstant på, men på Mer edes EQC slo den seg av etter kort tid. Har ikke fått testet e-tron, men det er vel noen som vet svaret ?

ThomasEL

#6
Sitat fra: TM på torsdag 02. juli 2020, klokken 16:11
Det jeg lurer på som aktuelt i forbindelse med camping er om 12V uttaket bak kobles ut når bilen er slått av. Med 60-80 kwh på «tanken» burde de tillate at en 12V kjøleboks er koblet til. Med BMW i3 virket det som om strømmen var konstant på, men på Mer edes EQC slo den seg av etter kort tid. Har ikke fått testet e-tron, men det er vel noen som vet svaret ?

Det slår seg dessverre av når bilen slås av. Har testet det på tur nå. Vi hadde kjøleboks tilkoblet. Fungerte bra, men stoppet når «tenningen» ble slått av.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

elektro

Det er mulig å få klimaanlegget til å gå hele natten ved å sette bilen i N og sette på parkeringsbremsen (**VIKTIG**). Personlig ville jeg også parkert flatt. :)

NB! Har ikke testet selv, kun latt bilen stå noen timer i garasjen.

Man kan skru av de utvendige lysene og den øverste skjermen inni bilen. Vil tro at man kan kjøpe en utvendig kalesje for å få det mørkt, eller tilpasse noe innvendig. Fant også dette som angivelig skal være til e-tron: https://www.carid.com/2019-audi-e-tron-sun-shades/weathertech-full-sun-shade-kit-2228206444.html
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA