Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Går det an å kontakte Polestar ?

Startet av Trond.m, torsdag 02. juli 2020, klokken 09:44

« forrige - neste »

Trond.m

Takk for god informasjon. Det er bra at dekkbredden er lik, og jeg er ikke bekymret for rekkevidden. Tiden vil vise om komforten er merkbart dårligere med 20 tom. Har 155/60 R20 på i3, og 245/40 gir omtrent samme omkrets. Frykter mye støy på grov asfalt, og XC40 er jo kjent for akkurat det. Sjarmerende bråkmaker har den blitt kalt av en motorjournalist, men vi kan jo håpe på at støyisoleringen er bedre her. Men støyisolering gir høyere vekt, så det er nok tvilsomt.

CorsoDante

Sitat fra: TM på torsdag 02. juli 2020, klokken 18:03
Sitat fra: Hoggorm på torsdag 02. juli 2020, klokken 17:48
Man burde ha merket at noe ikke stemte når prisen i konfiguratoren begynner med 478 000 og ikke 469 000 som er opplyst pris. Det er til og med noen innlegg her på forumet om det for litt tid siden.
Ja,da.....kanskje det, men når vinterhjul, hengerfeste, metallic, frakt og levering er med, så er jo prisen godt over 500. Synes bare det er useriøst å lage en konfigurator der ikke kunden selv tydelig må velge tilleggsutstyr.
Hvor finner man forresten dekkdimensjoner og hvilken WLTP de ulike dekkene gir ? Men Polestar er jo amatører, så det er kanskje for mye å forvente at alt er like profesjonelt som fra Audi, BMW, Mercedes og Volvo (selv om de heller ikke gjør alt like bra). Men jeg må si at jeg har hatt veldig god nytte av personlig kontakt med de andre leverandørene, og det minster man med Polestar.

Mange vil nok synes det er bittelitt amatørmessig å bestille en vare til NOK 500.000, uten å sette seg inn i bestillingen, og dette med 20'' felger er ikke akkurat klassifisert informasjon :)

At Polestar er amatører / i front hva gjelder fjernsalg av bil kan sikkert stemme, men heldigvis har de erfaringene fra Volvo bakt inn i selskapet hva gjelder design-utvikling, noe jeg håper å dra nytte av mht. hvordan bilen takler nordiske forhold. Her er det andre produsenter som kommer til kort, og enkelte hopper også bukk over testkjøring vha. prototyper, og lar heller de første kundene teste beta-produktene.

På hvilken måte mister du ''personlig kontakt'' med leverandøren, og hvorfor er dette noe du ønsker å betale ekstra for?
TM3P "FSD"

Trond.m

#17
Amatørmessig må du gjerne kalle meg. Jeg har vel kjøpt til sammen ca 100 nye biler og er man storkunde får man betingelser som er langt bedre enn det du sikkert får.  8)  Når Polestar tar 9000 kr ekstra eks mva for 20 tom og 13K for hengerfeste ved selvbetjening / automatisk innlagt av konfigurator) så tyder det ikke akkurat på syltynne marginer. Og vil du endre farge, så må du pent stille deg bak i køen igjen. Imponerende 😂

Hadde jeg kjøpt denne bilen og oppdaget at jeg ved en feil hadde bestilt feil hjuldimensjon, så hadde de naturligvis ordnet dette uten merkostnad. Det er service jeg setter pris på og som det ikke virker som jeg betaler ekstra for siden jeg får en XC40 Recharge til samme pris som Polestar 2.

CorsoDante

Sitat fra: TM på fredag 03. juli 2020, klokken 12:52
Amatørmessig må du gjerne kalle meg. Jeg har vel kjøpt til sammen ca 100 nye biler og er man storkunde får man betingelser som er langt bedre enn det du sikkert får.  8)  Når Polestar tar 9000 kr ekstra eks mva for 20 tom og 13K for hengerfeste ved selvbetjening / automatisk innlagt av konfigurator) så tyder det ikke akkurat på syltynne marginer. Og vil du endre farge, så må du pent stille deg bak i køen igjen. Imponerende 😂

Hadde jeg kjøpt denne bilen og oppdaget at jeg ved en feil hadde bestilt feil hjuldimensjon, så hadde de naturligvis ordnet dette uten merkostnad. Det er service jeg setter pris på og som det ikke virker som jeg betaler ekstra for siden jeg får en XC40 Recharge til samme pris som Polestar 2.

Amatørmessig er nok litt i overkant strengt :) Men over 100 nye biler? Jøss, det må da være noe for Norge Rundt. Med mindre du er innkjøper. Da finnes det uansett ingen unnskyldning til å ikke få med seg dette  ;)

Har noe sånt som 9 % prisreduksjon hos en rekke leverandører (inkl. tilleggsutstyr), men siden staten gir meg rundt 40 % i avgiftslette tenker jeg ikke å vente til man evt. etablerer en avtale med Polestar.

Og selvsagt må du stille deg bakerst i køen om du vil endre farge. Du kan vel ikke forvente at du får en bil som allerede er produsert og dermed allokert til en som har bestilt den fargen vedkommende ønsker seg? Fokus bør være på å velge riktig farge (og størrelse på felgene) :)
TM3P "FSD"

Trond.m

#19
Nei, ikke nå men en seriøs forhandler ville bytte hjulene. De som har forsøkt å bytte farge flere mnd før produksjon har også fått beskjed om at det krever ny bestilling.
Men jeg legger nok inn en ny bestilling og selger den «gamle» eller avbestiller. Men det virker som enkelte ikke ser det ulogiske at man faktisk må trykke på «legge til» for å få standardhjul. Hvis man ikke aktivt velger denne opsjonen så ser det ut til at 20 tom er standard og at 19 tom ikke er et alternativ. Selv Polestar support var overrasket over dette og skulle ta det videre. Men det er ikke noe stort problem for meg personlig. Jeg har en e-tron SB samt en EQC i bestilling som også er bra biler 😉

CorsoDante

#20
Sitat fra: TM på fredag 03. juli 2020, klokken 14:53
Nei, ikke nå men en seriøs forhandler ville bytte hjulene. De som har forsøkt å bytte farge flere mnd før produksjon har også fått beskjed om at det krever ny bestilling.
Men jeg legger nok inn en ny bestilling og selger den «gamle» eller avbestiller. Men det virker som enkelte ikke ser det ulogiske at man faktisk må trykke på «legge til» for å få standardhjul. Hvis man ikke aktivt velger denne opsjonen så ser det ut til at 20 tom er standard og at 19 tom ikke er et alternativ. Selv Polestar support var overrasket over dette og skulle ta det videre. Men det er ikke noe stort problem for meg personlig. Jeg har en e-tron SB samt en EQC i bestilling som også er bra biler 😉

Misforstå meg rett; Veldig enig i at det er ulogisk, men ingen stor sak.

Og enig i at de burde fikset dette for deg, vederlagsfritt. Men slik er den nye realiteten. Det at du opplever dette som tungvint innebærer at vi andre sparer penger på effektivisering & digitalisering av salgs- og produksjons-prosessen.

Tolker deg dit hen at du ikke er innkjøper; Folk flest (og ikke minst staten, før avgiftsfriheten) skal takke deg for at du gidder å svi av såpass med grunker på nye biler, dyr hobby, men morsomt med ny bil!
TM3P "FSD"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA