Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Får plutselig ikke mer enn 6A fra ladeboksen hjemme?

Startet av Olofm, onsdag 01. juli 2020, klokken 20:10

« forrige - neste »

Olofm

Noen som har vært borti dette tidligere?

Koblet til ladeboksen som vanlig ikveld og lading starter. Men får ikke noe mer enn lading på 6A. Mot normalen som er 29A. Ikke mulig å sette opp inni bilen hvor det står maks 6A. Når jeg prøver "nødladeren" med schuko, så får jeg 13A lading direkte.

Ladeboksen er en DEFA med homeclu.
Bilen er en Tesla Model 3
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski. Solgt 2019
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm 2019.

sjokomelk

Feilen ligger i ladestasjonen din. Den sender ut pilotsignal om at 6A er maks bilen kan trekke.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Homecast

Hadde du på masse annen belastning i boligen som gjorde at hovedsikringen var hardt belastet?
homeclu måler strømforbruket ditt og justerer mulig ladestrøm bassert på dette.

Endret tilgjengelig strøm seg etterhvert? hvis den er låst på maks 6 Ampere så ville jeg bedt elektriker som installerte ta kontakt med DEFA
2018 Nissan Leaf LE
2021 ID4

Prosjekterer større ladeanlegg i min jobb i DEFA, men er her på formuet som privatperson.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA