Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbilladere på tilhengere for å takle ferietrafikken

Startet av OhmPaPa, tirsdag 30. juni 2020, klokken 23:08

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 07. juli 2020, klokken 13:08
24 dager med snitt på 333km er veldig mye. Men det var sleivete å si at det ikke skulle være en givende ferie. Jeg har ikke noe problem med å forstå at andre synes dette er avslappende og givende. Men jeg står fremdeles på at dette er et unormalt kjøremønster og at de fleste ville ha stor glede av 3.7kw lading over natten.

Snittet er nok litt misvisende siden vi hadde transportetappe med 70-80 mil første og siste dag (sør for Trondheim var det SuC på den tiden). Da blir snittet for resten av perioden litt under 300km pr. dag. Vi tok hyppige pauser da, for å spise eller se på ting. Brukte kanskje 8-9 timer i snitt på de 300km.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Dede

Jeg er visst litt uerfaren med lading. Er på hytteferie uten lademulighet Ved Harstad (Kjørt 1750 km fra Stavanger og det gikk helt fint). Vi dro til byen for shopping og kafé så var genialt å sette bilen på lading siden det er veldig dårlig med hurtigladere i byen (kun 1 hurtiglader i industriområde utenfor byen). Men jeg tenkte at det bare var å plugge i siden det var gratis. Det var det ikke - måtte også starte lading i appen - noe jeg oppdaget da jeg kom tilbake.. men bra tiltak! Selv om ikke så mye strøm.

jkirkebo

Sitat fra: Marius Kotsbak på tirsdag 07. juli 2020, klokken 13:57
Her lukter det vel også at de 22kW ville vært ca 50 med ccs-adapter? Da blir det jo ikke helt samme behov for ekstra påfyll under overnatting og fjellturer.

Dette var i 2014. CHAdeMO-adapteret hadde ikke kommet ut engang og det var ikke en eneste hurtiglader nord for Trondheim. Selv i dag hadde det ikke vært noe særlig enklere siden vi kjørte Kystriksvegen og Finnmark på kryss og tvers. Fint lite hurtigladere der ennå dessverre.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: Marius Kotsbak på tirsdag 07. juli 2020, klokken 15:00
Er jo en viss mulighet for at 22kW kan være destinasjonsladere, men hørtes ut som det var samtidig som tvinning av tommeltotter og ikke soving.

Det var på dagtid. Utenfor hoteller, i hhv. Fauske, Alta og Skaidi. I Fauske og Alta var det litt å gjøre men i Skaidi er det ikke stort å finne på ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA