Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Knirkelyd i venstre hjulrom foran

Startet av thbo, tirsdag 30. juni 2020, klokken 20:51

« forrige - neste »

thbo

Hei, har en mai 2019 Model 3 som har begynt å knirke noe voldsomt over fartsdumper og slikt siste uke. Jeg sjekket om det var noe stein bak skvettlappene foran som knirket men det høres litt gummiaktig ut. Jeg antar det mest sannsynlig er noe med demperen å gjøre?

Dessverre er det lenge til første mulige servicetime, så tenkte å høre om det er noen som har tips til hva det kan være og om det er noe jeg kan gjøre med det selv?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Porsche Taycan 4S PBP (2020)
Solgt: Tesla Model 3 Dual Motor LR (2019)
Reservert: Tesla Cybertruck Tri Motor

trykkertor

#1
Høres ut som det kan være krengestaget som trenger smøring.
Det kan gøres midlertidig selv med smørespray. Men da klarer ikke verksted å gjenskape lyden, og de sier alt er ok. Og krengestaget kommer tilbake med ulyden om noen måneder igjen.
Alt dette gitt at det er krengestaget. Det beste er å la Tesla få fikset det skikkelig.

https://youtu.be/2HrlumyyPJw

https://youtu.be/NzWaAUYchoc


thbo

Sitat fra: trykkertor på onsdag 01. juli 2020, klokken 00:20
Høres ut som det kan være krengestaget som trenger smøring.
Det kan gøres midlertidig selv med smørespray. Men da klarer ikke verksted å gjenskape lyden, og de sier alt er ok. Og krengestaget kommer tilbake om noen måneder igjen.
Alt dette gitt at det er krengestaget. Det beste er å la Tesla få fikset det skikkelig.
Takk for svar! Det høres plausibelt ut for meg. Får bare kjøre med det slik 3 uker da.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Porsche Taycan 4S PBP (2020)
Solgt: Tesla Model 3 Dual Motor LR (2019)
Reservert: Tesla Cybertruck Tri Motor

Skvulp

Hadde samme feilen, de byttet venstre demper foran.
Model 3 Reservasjon 31.03.16
Nissan Leaf 2012-Solgt
Nissan Leaf 2018 kansellert reservasjon

warfair

#4
Har fått grusom knirking på en Model 3 LR AWD levert juni 2019, har serviceavtale hos Tesla i morgen.
Fryktelig høye knirkelyder for den minste ujevnhet i veibanen. Opplever også knirkelyd når man setter seg inn eller går ut av bilen.

Identisk med hva som beskrives i denne videoen (lyden demonstreres mellom 5-8 minutter): https://www.youtube.com/watch?v=Zv4y_NAUb6A

thbo

Hei, høres ut som det samme men får jo ikke time før 3/4 ut i juli...

Om det er demper på en litt over ettårig bil går det vel på garanti eller...?
Porsche Taycan 4S PBP (2020)
Solgt: Tesla Model 3 Dual Motor LR (2019)
Reservert: Tesla Cybertruck Tri Motor

trykkertor

"Uansett" hva det er, bør det gå på garanti. (Med mindre du har direkte mishandlet bilen, hvilket jeg ikke tror.)

uggiz

Sitat fra: warfair på onsdag 01. juli 2020, klokken 15:02
Har fått grusom knirking på en Model 3 LR AWD levert juni 2019, har serviceavtale hos Tesla i morgen.
Fryktelig høye knirkelyder for den minste ujevnhet i veibanen. Opplever også knirkelyd når man setter seg inn eller går ut av bilen.

Identisk med hva som beskrives i denne videoen (lyden demonstreres mellom 5-8 minutter): https://www.youtube.com/watch?v=Zv4y_NAUb6A

Jeg har også fått samme lyden som du beskriver/videoen viser. Fant Tesla ut hva som var problemet?

-Kristian

thbo

OP her. Fikk endelig fiksa det i Porsgrunn. Resepsjonisten var polsk så litt vanskelig å forstå akkurat hva de hadde gjort, men nevnte «arm» og det tok 1,5 time.... på garanti.
Porsche Taycan 4S PBP (2020)
Solgt: Tesla Model 3 Dual Motor LR (2019)
Reservert: Tesla Cybertruck Tri Motor

vegardg

Fikk fikset det samme i dag. Venstre bærebru ble byttet etter 19.000 km. Så får vi se hvor lang tid det går før det samme oppstår på høyre side.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA