Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser er klare

Startet av nightking, tirsdag 30. juni 2020, klokken 18:25

« forrige - neste »

nightking

 Du kan ikke vise dette vedlegget.

Hva tenker dere ?

Daniel_0007

Merkelig at de sammenligner seg med premium merker, vil heller si enyaq og id4 er mer konkurenter.
Spørs og hvor mange som vil kjøpe en kina bil til 600 000, syns xpeng virker mer techy og nærmere tesla teknologi messig.
Model 3 2019 LR Rwd

Radial

Er det bare jeg som savner Model Y i sammenligningen?
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

jorgenbsk

Nei, jeg savner den også.
For meg virker TMY å ende opp billigere.
Endel av disse tilleggene som drar opp prisene på konkurrentene er også ting jeg ikke bryr meg om, men der har man jo alltids delte meninger.

Litt skuffet. Hadde forventet utstyrsnivå og pris som ville gjøre at jeg stiller spørsmål ved min TMY-bestilling (før siste prisstigning). Det gjør jeg ikke nå.

Og så 500km NEDC. Det er vel gjerne under 400km WLTP? Har vel sagt at vi ikke skal ha dårligere rekkevidde enn nåværende Kona ved neste bilbytte, så den faller litt gjennom der også.

Radial

Nå står det "m/Exclusive pakke" i lista der,  mulig det kommer en rimeligere variant?
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

torlie

Sitat fra: Radial på onsdag 01. juli 2020, klokken 11:04
Nå står det "m/Exclusive pakke" i lista der,  mulig det kommer en rimeligere variant?

Mener de indikerte at Exclusive var den eneste varianten å få i Norge.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

turfsurf

Sitat fra: jorgenbsk på onsdag 01. juli 2020, klokken 09:33
Og så 500km NEDC. Det er vel gjerne under 400km WLTP? Har vel sagt at vi ikke skal ha dårligere rekkevidde enn nåværende Kona ved neste bilbytte, så den faller litt gjennom der også.
Nå kommer den vel med litt større batteri enn den som har 500km NEDC, så tipper den sniker seg inn rett over 400km WLTP.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Zeeshan Sheikh

Jeg hadde glatt kjøpt denne fremfor model Y. Større plass, bedre seter (møkkasetene jeg har i model 3 har vel også Y), slipper den elendige amerikanske kvaliteten (kineserne har garantert bedre kvalitet, skal ikke så mye til), seriøs forhandler og sist, men ikke minst så får man helt sikkert en ny bil og ikke en som er ferdig oppripet. Det eneste minuset er at de ikke har et ladenettverk som Tesla.
TM3 SR+ hvit med sort interiør bestilt 17.07.19

chargedup

#8
Premiummessig skulle nok denne kanskje blitt sammenlignet med model Y / Mach-e / Enyaq selv om Tang virker å være noe større enn disse.
Prisfordelen er i mine øyne ikke stor nok mtp på usikkerhet i andrehåndsverdi på BYD i forhold til bilene den ble sammnelignet med i bildet (Audi/MB/Jaguar). Jeg ville nok kjøpt en av de tre andre bilene "uten" utstyr istedenfor.

Noen som vet hva bilen koster i Kina? Tar importøren samme påslaget som Xpeng?
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Zeeshan Sheikh på onsdag 01. juli 2020, klokken 19:02
Jeg hadde glatt kjøpt denne fremfor model Y. Større plass, bedre seter (møkkasetene jeg har i model 3 har vel også Y), slipper den elendige amerikanske kvaliteten (kineserne har garantert bedre kvalitet, skal ikke så mye til), seriøs forhandler og sist, men ikke minst så får man helt sikkert en ny bil og ikke en som er ferdig oppripet. Det eneste minuset er at de ikke har et ladenettverk som Tesla.
Er ikke sikkert det er større plass i Tung Ting enn Model Y. Med nedslåtte seter er det oppgitt over 200 liter mer plass i Model Y. Det er ett eller annet som ikke stemmer...

Jeg synes forøvrig det er vanskelig å bedømme hva en skal sammenligne denne bilen med før en får kjørt den, eller evt sett noen videoer.
Kanskje støyisoleringen er på nivå med Mercedes eqc?
Kanskje på nivå med Mazda 3.
Den som ikke dauer får se.
Tesla Model Y                         2021-

torlie

Sitat fra: chargedup på torsdag 02. juli 2020, klokken 15:37

Noen som vet hva bilen koster i Kina? Tar importøren samme påslaget som Xpeng?

Ser sånn ut, fant dette, dog en artikkel fra 2019, men likevel.

Tang EV 600 and Tang EV 600D

The all-electric Tang is available in two versions:

EV 600 - front wheel drive at 259,900-279,900 yuan ($37,664-$40,563) after subsidies
EV 600D - all-wheel drive at 289900-359900 yuan ($42,012-$52,156) after subsidies
Both versions are equipped with the same 82.8 kWh battery, but the 600D has two electric motors instead of just one. The top of the line 600D can go 0-100 km/h (62 mph) in 4.4 seconds



359900 yuan = ca 483000.

Norgespåslag på 100k?
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

hELgenen

Sikkert alt for tidlig å få avklart alt ennå - men spør likefullt i tilfelle noen har info:

DAB radio - følger dette med?
Serviceintervall - hva blir dette? (Kjører f.eks RSA med samme intervall på alle eksisterende bilmodeller??)
Noen med erfaringer med RSA? For meg et komplett ukjent firma da det ikke finnes noen lokal
representant

Slik jeg ser det havner denne bilen fort litt opp i pris:
Metallic lakk + 8900
Hengerfeste + 12.000?
Vinterdekk + 25.000?

I så fall vil bilen ferdig på vei fort bli nær 650.000

F.eks ser jeg at Mercedes kjører en AMG kampanje til 699.000 - da følger både hengerfeste,vinterdekk og metallic lakk med i den prisen..+ litt annet

Radial

Hvis vinterdekk og hengerfeste var inkludert, så er det ihvertfal en ganske grei deal... men sikkert sikkert ikke inkludert, selv om det heter "executive pakke".
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

MooCow

Sitat fra: Radial på lørdag 04. juli 2020, klokken 22:58
Hvis vinterdekk og hengerfeste var inkludert, så er det ihvertfal en ganske grei deal... men sikkert sikkert ikke inkludert, selv om det heter "executive pakke".

No blandar du nok samen her.
Er Mercedes EQC som har kampanjepris inkludert blandt anna vinterhjul og hengarfeste
https://kampanje.mercedes-benz.no/personbil/electricdrive/eqc/?gclid=EAIaIQobChMI2s2a5um16gIVhdGyCh1-ogpmEAAYAiAAEgIACPD_BwE

BYD Tang kjem uten vinterdekk og hengarfeste, med mindre du betalar ekstra sjølvsagt :)

hELgenen

Tror dere snakker forbi hverandre. Begge påpeker at  vinterhjul og hengerfeste trolig ikke er med BYD Tang.
Men alt dette og metallic lakk er med på  EQC. Dermed er forskjellen i pris mellom et anerkjent premium merke og BYD faktisk bare ca 50k.  Verditapet på BYD 1 gen Tang kan fort være spist opp ved signering...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA