Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Hurtiglading e-Soul  (Lest 199 ganger)

hanche

• Hero Member
    • Vis profil
    • Jobber på NTNU
Hurtiglading e-Soul
« på: Tirsdag 30. Juni 2020, klokken 13:44 »
Det har tatt sin tid før jeg fikk prøvd å lade min nye 2020-modell på noe raskere enn en vanlig hurtiglader. Så vidt jeg har fått med meg, lover de at bilen kan lade på opptil 75 kW, men høyeste lade-effekt jeg har sett er 59 kW. Hva slags erfaringer har dere andre med denne bilen? Jeg er veldig godt fornøyd med at jeg får den informasjonen i displayet mens jeg lader  :), men ikke like godt fornøyd med det den forteller meg.  :(

Under slike forhold er det i hvert fall ikke noe poeng i å besøke superladere!
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

HPSE

• Sr. Member
    • Vis profil
Sv: Hurtiglading e-Soul
« Svar #1 på: Torsdag 02. Juli 2020, klokken 21:31 »
Har vært oppi 76 eller 77, men må ha kjørt en gooood stund. Laderne eg har fått denne farten på, er Ionity..men tar litt tid å komme opp i den farten og det varer ikke lenge...
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

RJK

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #2 på: Fredag 03. Juli 2020, klokken 03:02 »
Det har tatt sin tid før jeg fikk prøvd å lade min nye 2020-modell på noe raskere enn en vanlig hurtiglader. Så vidt jeg har fått med meg, lover de at bilen kan lade på opptil 75 kW, men høyeste lade-effekt jeg har sett er 59 kW. Hva slags erfaringer har dere andre med denne bilen? Jeg er veldig godt fornøyd med at jeg får den informasjonen i displayet mens jeg lader  :), men ikke like godt fornøyd med det den forteller meg.  :(

Under slike forhold er det i hvert fall ikke noe poeng i å besøke superladere!

Temperatur på batteriet har veldig mye å si, og batteriet, som sikkert er samme som i Kona, liker det passe varmt. Beste jeg har oppnådd er 78 kW ved Ionity i Danmark, etter å ha "hamret" en stund i 130-140 km/t på motorveien.

Fikk toppfarten ganske kjapt i motsetning til andre ladesesjoner, og den holdt farten over god tid virket det som, selv om jeg ikke ble sittende å følge med hele tiden. Men virket som den raskeste ladesesjonen jeg har hatt så langt...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

hanche

• Hero Member
    • Vis profil
    • Jobber på NTNU
« Svar #3 på: Fredag 03. Juli 2020, klokken 19:59 »
Hmm, okay. Mine erfaringer har vært etter et par timers kjøring på vanlig norsk landevei, ikke motorvei.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –