Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser - og sammenligninger

Startet av daktari, tirsdag 30. juni 2020, klokken 11:09

« forrige - neste »

daktari

249' inkl. montering av hjemmelader. Var det så billig da, for en 2-dørs bil med 35 kWh?

Er ikke en Zoe 50 et vesentlig bedre kjøp med omtrent samme plassforhold? Eller bare litt mer for en utgående e-golf?

Men Mazdaen ser kul ut, og Mazda har alltid vært gode å kjøre.
https://m.bilnorge.no/artikkel.php?aid=53630
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Electric cars in Norway

#1
Var å så på den Mazdaen nå. Flott bil  :+1: :+1: som ser tøff ut. De har en bil med utenlandske skilter som skal Norge rundt nå fremover. En dag med visning og prøvekjøring (ca 30 min hver der jeg var) i hver butikk, slik jeg forstod det.

Fikk også en ny norsk brosjyre om bilen med fine bilder og spesifikasjoner.

Dette er mye bil for pengene synes jeg.

Hvertfall ca like mye som de andre bilene i samme prissegment. Men jeg liker både e-Golfen og MG.

Fint for de som ikke trenger veldig lang rekkevidde. Genialt med den lave intro prisen inkludert ferdig montert hjemmelader. Det tilbudet varte til i dag slik jeg forstod det.

Stilig interiør og med de lys brune skinnsetene :+1:
Dørene som likt med i3 :+1:

Både MG og Mazdaen virket veldig romslig innvendig trolig på grunn av smarte løsninger.

Tok en film jeg legger ut seinere.

Men se de 2 nye artikkelene
hhv fra elbil24:
https://www.elbil24.no/nyheter/mazda-mx-30-endelig-testet/72616768

Og denne som det også ble lenker til tidligere her inne der både Mazda, MG og eGolf sammenlignes i tabell. Se bilde av denne tabellen og nyhetslenker;

https://m.bilnorge.no/artikkel.php?aid=53630

Doleo

#2
Bestilte MX-30 i dag, erstatter en 1.gen e-golf.

Rekkevidden er jo ikke super. Men rekkevidden er jo bedre enn bilen den erstatter som har fungert helt fint som en nummer to bil til vårt bruk. Så sammenlignet med den så syns jeg bilen virker ok. Har ikke behov for 200 km ekstra rekkevidde i ID.3 til nesten 200 000 kr mer. ID.3 gir ingen mening som en nummer to bil med vårt bruksmønster tenker jeg.

Kan ikke se at MX-30 er noe dårligere teknisk enn 1.gen e-golf, mest spent på bakdørene og barn inn og ut.

Ragged_Glory

Sitat fra: Doleo på onsdag 05. august 2020, klokken 21:55
Bestilte MX-30 i dag, erstatter en 1.gen e-golf.


Kan ikke se at MX-30 er noe dårligere teknisk enn 1.gen e-golf, mest spent på bakdørene og barn inn og ut.

Jeg var og kikket på bilen da den var på norgesturne. Det er null problem for barn å gå inn i baksetet. Det var en gutt der som sprang veldig lett inn og ut. Det eneste problemet jeg kan se med baksetet (spesielt for barn), er at det er et veldig lite vindu. Det føltes litt mørkt og innestengt i baksetet. Fremsetene og alt som hadde med førerplassen å gjøre, er eksemplarisk.
K̶i̶a̶ ̶S̶o̶u̶l̶ ̶E̶V̶ ̶E̶x̶c̶l̶u̶s̶i̶v̶e̶,̶ ̶ ̶2̶0̶1̶5̶
K̶i̶a̶ ̶e̶-̶N̶i̶r̶o̶ ̶P̶l̶a̶t̶i̶n̶u̶m̶ ̶G̶r̶a̶p̶h̶i̶t̶e̶,̶ ̶2̶0̶1̶9̶
Škoda CITIGOe iV, 2020
Hyundai Ioniq 5, P45, Phantom Black

Trine2

Man kan kanskje håpe at hurtigladingen er god/rask som et plaster på såret for kort rekkevidde. Har hørt den har batterivarming via app, og en eller annen form for kjøling.

Jeg har også hørt at den er svært stillegående.

Om man sammenligner med MG og Zoe så har jo denne både app og normal lading (Zoe). Mazda har vel noe bedre rykte enn Renault, og tror ikke det skal så mye til å matche både Renault og MG her, også når det kommer til delelevering.

Iflg. spesifikasjonene er bilen overraskende bred.

Pondus1

Man velger jo ikke denne om man trenger lang rekkevidde. For min del er den perfekt, med 12 mil t/r jobb. Hurtiglading er ikke et tema, den ene dagen i året jeg trenger det,  får jeg heller stå litt ekstra. Ny, topputstyrt bil tvil samme pris som en mellomutstyrt, to år gammel Golf er en nobrainer for meg.

Prøvde den her om dagen, gode seter som kan tiltes, behagelig førermiljø, grei plass til sjuåringen bak, selv om bilen 90% av tiden vil bli brukt av en eller to. Den er helt klart tunet mot komfort, den er ingen racer.

Om man definerer sitt behov, og det klaffer med egenskapene her, vil det være et meget godt kjøp for mange. Veldig mange har jo klart seg fint med Golf,Leaf og i3.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA