Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

MCU1 røyk i går, trenger anbefalinger fra forument å få løst situasjonen

Startet av Ampéreson, tirsdag 30. juni 2020, klokken 10:01

« forrige - neste »

dundun

Det er liten tvil om at Tesla er overlegent best i bilindustrien på brukerrettet software.

Problemet er jo bare at alle andre er så katastrofale at det å være best ikke akkurat er noe særlig å skryte av. Sammenliknet med folk som virkelig kan brukergrensesnitt og kvalitetsutvikling er de helt på jordet.

Jeg har både Model S (2015) og Polestar 2 (2021), og jeg vil definitivt si at Teslaen er noen hestehoder foran på alle fronter i den softwaren jeg ser og tar på.

(Dog, på trafikkrettet ML/AI er de nok temmelig langt fremme globalt)
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

Veggen

Hvilke andre bilselskaper selger software hvor marginen på dette alene er større enn mange andre har på hele bilen.
Tesla er på et helt annet nivå, tross irriterende bugs og tidvis dårlige implementeringer.

turfsurf

Sitat fra: Muffinman på lørdag 10. april 2021, klokken 20:28
Prøv å skru på lysene og åpne døra. Da begynner det å pipe for å varsle deg om at lysene står på. Når du letter rompa ut av setet slås lysene uansett av, og varselet opphører. Meningsløs alarm med andre ord. Det går heller ikke an å sette på lysene med parkert bil og åpen dør uten at føreren sitter i setet uten at dette varselet går kontinuerlig.
Da forstår jeg at jeg ikke har fått dette varselet. Ikke ting jeg pleier å gjøre.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Muffinman

Det er nyttig å skru på lysene manuelt i enkelte tilfeller når automatikken ikke gjør det. For eksempel når det er tåke eller i tilfeller man ønsker å ha lys i bakenden også (de er ikke på når bare kjørelys er tent).  Når kjøreturen er ferdig får man i praksis "besked" om å huske å slå av lysene, selv om de slår seg av automatisk når man går ut av bilen.

Bidda

NB: Du kan gå ut av bilen med lysa på om du setter den i "manuell park" via skjermen, bruker det ofte på vinteren....
Har eid 70 biler hittil i livet, 54 har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
TMX 75 2017 og TMY LR 2021
Kona 2020 64kWh SOLGT
TMS 85 2015 SOLGT
Polestar 3 og Tesla CT reservert ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA