Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

MCU1 røyk i går, trenger anbefalinger fra forument å få løst situasjonen

Startet av Ampéreson, tirsdag 30. juni 2020, klokken 10:01

« forrige - neste »

Cirion

De kan ta ut backup av innstillinger.

Jeg byttet til MCU2 og fikk førerprofiler, garasjeåpner, destinasjoner fra MCU1.
Nå var ikke min MCU1 død, bare tilnærmet ubrukelig i mitt hode.

MCU2 er desverre verdt prisen. I hvertfall for meg som nærmest hatet MCU1.
Endelig fungerer MCU som den skulle gjort når bilen var ny. 5nye år med reklamasjonsrett.
Digg å få sidekameraene i ryggevisningen.

Visualisering, spill og media er bare bonuser. Det er jo alt annet som nå endelig fungerer!
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Ampéreson

Da fikk jeg denne mailen, skal bli bra om vi får tilbakebetalt de pengene vi har lagt ut.





Lenke til mer info om den utvidede garantien: https://www.tesla.com/no_NO/support/warranty-adjustment-program?redirect=no&utm_source=Iterable&utm_medium=email&utm_campaign=warranty_adjustment_program&utm_content=ownership&utm_locale=no_NO
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

kjølholdt

Bra at de som har lagt ut får det tilbake. Fikk denne jeg også, men er på 161 tusen, men på. Den annen side nå er det 5 tusen for bytte
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Cao_de_Aqua

Hei Min MCU ble svar sist uke etter en periode med ekstrem lang oppstart for å kunne kjøre, dager før virket ikke blinklys etc. Meldte feil, så for meg 30K MCU repacement siden min Modem S er 2013, så dukket Mail opp fra Tesla OMG, de ringte meg i dag at de fikser issue gratis på mandag, fikk tilbud on gratis leiebil siden det ville ta en del tid, ble faktisk imponert på håndteringen fra Tesla sin side :-D
VW ID3 gått 4300 km (best EV so far)
C-zero nr1 gått 25'km (vraket)
C-zero nr2 gått 75' km (vraket)
TMS 85, sølv, finalized 31.07.13 VIN 23812 (Still going strong 130'km)
08.11.13 Production complete
17.12.13 Tesla S EL 309XX levert kl.17:00
Model 3 Reservert 31.03.16

Ampéreson

Ja dette er gode nyheter, godt at folk får nyte godt av det. Jeg var ikke så heldig, min gikk i svart to dager før vi skulle på ferie på Sørlandet, Dyreparken og Abra havn. Måtte ta ut en leiebil for egen regning i syv dager, ikke billig det heller når man er glad i bil og ønsker å kjøre staselig ;D. Kremt, Volvo XC 90 T8, kremt.
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

erbra

3 år gammel TMS75D.
Den store skjermen gikk i svart og Tesla byttet daugtherboard i Oktober.
Etter kort tid var cache på daughterboard full og de fleste MCU-funksjonene sviktet.
All lyd i bilen forsvant også, dvs all lyd som skulle kommet på høytalerne.
Bilen er igjen inne på rep, Tesla sitt løsningsforslag er kun å tømme cache.
Jeg tviler på at dette løser problemet, min erfaring fra andre sammenhenger er at det gjerne er feil på minnet eller algoritmen som styrer cache overflow når slikt skjer.
Noen som har tilsvarende erfaringer?
2nd TMS

Tiger123

Sitat fra: Cirion på torsdag 19. november 2020, klokken 09:58
De kan ta ut backup av innstillinger.

Jeg byttet til MCU2 og fikk førerprofiler, garasjeåpner, destinasjoner fra MCU1.
Nå var ikke min MCU1 død, bare tilnærmet ubrukelig i mitt hode.

MCU2 er desverre verdt prisen. I hvertfall for meg som nærmest hatet MCU1.
Endelig fungerer MCU som den skulle gjort når bilen var ny. 5nye år med reklamasjonsrett.
Digg å få sidekameraene i ryggevisningen.

Visualisering, spill og media er bare bonuser. Det er jo alt annet som nå endelig fungerer!

Gratulerer! Hva kostet oppgraderingen? Jeg synes skjermen min er blitt tregere siste månedene, mulig jeg bare synser og det ikke stemmer. 2018 modell registrert 24 april så har HW 2,5 tror jeg det heter, ihvertfall ikke nyeste.

sjokomelk

28550 kroner: https://www.tesla.com/no_NO/support/infotainment?redirect=no

Versjon av AP og MCU henger ikke sammen. Hvis du er usikker på hva du har, så går du i menyen på Software og "Additional vehicle information". Står det "Nvidia Tegra" på infotainment, har du MCU1. Står det "Intel Atom" eller noe annet med Intel, har du MCU2.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

alf_skaar

Bilen er fra 27.09.2013 ca 174 649 km

Har oppgradert til MCU2 mener jeg de er, de føles som jeg har fått ny bil.

Den lager ruter så raskt at de er ikke til og tro.

Tenkte på en iPad Pro (20 000 full spec) med youtube eller netflix til bruk på lade plasser på tur men dette er en mye bedre investering helt klart.

Bilen er utenfor garanti. Jeg kjørte ganske mange km med 4.55% (innfor 5% reglen) for små dekk så km er jo ikke helt riktig men tro ikke jeg kan få gjort noe med de.

Michelin 235/40R19 96 ZY Pilot Super sport
Michelin 285/30R20 99Y Pilot Super sport XL

Tiger123

Sitat fra: sjokomelk på fredag 04. desember 2020, klokken 17:02
28550 kroner: https://www.tesla.com/no_NO/support/infotainment?redirect=no

Versjon av AP og MCU henger ikke sammen. Hvis du er usikker på hva du har, så går du i menyen på Software og "Additional vehicle information". Står det "Nvidia Tegra" på infotainment, har du MCU1. Står det "Intel Atom" eller noe annet med Intel, har du MCU2.

Tenker jeg skal høre om de vil gi en samlet pris på dette + FSD som nå ligger til kr. 29 800,- i appen (har EAP).
Skulle nesten tro de ønsker det nå på slutten av året.

Ampéreson

Som tidligere nevt fikk flere av oss en epost fra Tesla vdr. MCU, utvidet garanti, tilbakebetaling av utlegg etc. Det stod at man innen februar 2021 ville få informasjon vdr. tilbakebetaling. Jeg har ikke hørt noe enda, noen som vet noe mer?
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

Mdah

Sitat fra: Ampéreson på fredag 12. februar 2021, klokken 13:56
Som tidligere nevt fikk flere av oss en epost fra Tesla vdr. MCU, utvidet garanti, tilbakebetaling av utlegg etc. Det stod at man innen februar 2021 ville få informasjon vdr. tilbakebetaling. Jeg har ikke hørt noe enda, noen som vet noe mer?

Det nye nå er vel innen utgangen av mars?

https://www.tesla.com/no_NO/support/8gb-emmc-recall-frequently-asked-questions?redirect=no
2015 P85D - Sportsunderstell - CCS - MCU2

Polestar

Innen utgangen av mars sto også i e-posten jeg fikk tilsendt. Nå har jeg uansett ikke hatt noen utlegg som jeg skal prøve å få refundert.
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

Ampéreson

Noen som har hørt noe mer vdr. refusjon? Skulle komme innen utgangen av Februar, som ble endret til utgangen av Mars?
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

Henke

Sitat fra: Ampéreson på tirsdag 30. mars 2021, klokken 20:20
Noen som har hørt noe mer vdr. refusjon? Skulle komme innen utgangen av Februar, som ble endret til utgangen av Mars?

Ja lurer på det samme?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA