Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Govecs go s1.2 problemer

Startet av Tebbe, mandag 29. juni 2020, klokken 13:00

« forrige - neste »

Tebbe

Hei.
Jeg har en govecs go s1.2.
Denne driver og jager på motoren og kan faktisk enkelte ganger velge å snu! I fart.. Har fått vite at det trolig må en kalibrering til på encoderen.
Dette er en sevcon 4 controller. Med Parker motor.
Er det noen på Østlandet som har peiling på sånt og kan hjelpe?

Terje

Tebbe

Nå har jeg vært i kontakt med importøren av Govecs. De kan ikke hjelpe meg.
Jeg prøvde til og med å sende mail til Govecs. Men de sier at de ikke har noe servicepartner i Norge, og foreslo at jeg skulle sende scooteren til Tyskland så skulle de ta en titt.. Tror ikke det 😊
Ingen som vet om noen som kanskje kan hjelpe?
Kjedelig å skrote en så bra moped for dette.

RJK

Sitat fra: Tebbe på tirsdag 11. august 2020, klokken 13:32
Nå har jeg vært i kontakt med importøren av Govecs. De kan ikke hjelpe meg.
Jeg prøvde til og med å sende mail til Govecs. Men de sier at de ikke har noe servicepartner i Norge, og foreslo at jeg skulle sende scooteren til Tyskland så skulle de ta en titt.. Tror ikke det 😊
Ingen som vet om noen som kanskje kan hjelpe?
Kjedelig å skrote en så bra moped for dette.

Hvor gammel er denne? Om den er mindre enn 5 år gammel, så ville jeg gått på selger/importør og minnet de om at du har 5 års reklamasjonsrett på denne, som du tenker å bruke om de ikke kan fikse den.

Ser forøvrig en gammel test som gir denne en noe blandet review hos CNET:

https://www.cnet.com/roadshow/reviews/govecs-go-s1-2-review/

"Cycle of destruction
Sadly, charging the Go! S1.2 daily can destroy the scooter. Govecs claims the silicon battery can be emptied and recharged just 300 times, which is fine if you only intend to use the Go! S1.2 occasionally, but terrible news if you're using it as a means of commuting to and from work. Anyone who travels the full 45km per day, recharging at the end of every run, will have to replace the battery -- at great expense -- within a year, which is a deal-breaker as far as we're concerned."
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Tebbe

Sykkelen er fra 2012.. Hehe..
Og både original lader og batteri er long gone.
Så nei. Dette er ikke noen reklamasjonsak.

RJK

Sitat fra: Tebbe på tirsdag 11. august 2020, klokken 16:55
Sykkelen er fra 2012.. Hehe..
Og både original lader og batteri er long gone.
Så nei. Dette er ikke noen reklamasjonsak.

:-)

Ja, da er det nok ikke en sak, selv om jeg synes importøren ikke helt opptrer slik en importør bør. Men tipper du kan forsøke å få hjelp hos f.eks. et Bosch-verksted eller annet sted der de har stor kompetanse på bilelektro og elmotorer.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Tebbe

Nei da gir jeg offisielt opp denne.
Om noen ønsker å prøve videre er den til salgs for en forholdsvis billig penge. 1000, eller bud.
Dette er da uten batteri. De må jeg ta med videre til neste prosjekt.

Egilfrode

hvis du har den enda er jeg interessert i  den. har en maken sykkel med defekt lader, så hvid den er ok i din sykkel hadde det vært midt i blinken. mvh Egil Hårstad    tlf.90119798

Tebbe

Den står her.
Batteriene er tatt ut, men ellers er den ok.
Har sendt deg sms.

Tebbe

Denne står hos meg fortsatt! (Enebakk) Mye bra deler her, sevcon gen 4 er good shit og om man har litt peil. (som jeg ikke har)
Hadde vært gull å bli kvitt denne før vinteren.

Terje


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA