Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppgradering fra HW 2.5 til 3.0, er det verdt det?

Startet av automat, mandag 29. juni 2020, klokken 11:04

« forrige - neste »

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

emmern

Sitat fra: Motorwatt på mandag 29. juni 2020, klokken 21:54
Men tråden handler fremdeles ikke om MCU.... :o

Disse henger sammen på noen features, så greit å ha med. Så jo, handler litt om det.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

JorEl

FSD 59600Nkr :+1:
Nå koster det litt mer å være på toppen ;)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

emmern

Sitat fra: JorEl på onsdag 01. juli 2020, klokken 12:07
FSD 59600Nkr :+1:
Nå koster det litt mer å være på toppen ;)

Har FSD på nåværende bil men tviler på at det blir på neste, da de har levert altfor lite og har priset seg ut. Prisstigningen må være litt mer enn å vise trafikklys.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

JorEl

Enig, emmern.
Men gikk for EAP 41k, da jeg ble revet med av kona på bestillingstidspunktet ??? Men man måtte jo opp i den prisen om man ville ha adaptive cc som jeg ikke kunne klare meg uten. AP visste jeg ikke noe om, annet enn det jeg hadde lest om. Med FSD er jeg alikevel oppe i 60k :o
Tror FSD bygger på seg, og håper FSDvalget ikke blir gratis med det første :angel:


Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

automat

Nå koster FSD 43.400 (med EAP fra før). Det er i hvertfall ikke aktuelt. Så får tiden vise om jeg angrer på å ikke ha slått til på 18.800-kronerstilbudet.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

JorEl

Software for 60k, kunne blitt en fin bruktbil ut av det...men ingen ekstase ;)
Når jeg tenkte litt over min situsjon i dag, så har jeg brukt 60k på AP(EAP) og FSD. Skulle jeg hatt en ny modelS i dag hadde den vært en god del bedre og dyrere, men den hadde vært inkludert HW3 i utgangspunktet. Min bil har fått en HW3-oppgradering ifht de som bare får SW, så jeg skal ikke klage.
Tiden vil vise, hvor mye FSD blir verdt 8)    Tesla Tro Håp og Kjærlighet :P
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

HKS

Sitat fra: geear på mandag 29. juni 2020, klokken 21:45
MCU2 er også utdatert hardware, og det er nok ikke lenge før den også blir erstattet. Rart om den plutselig blir ubrukelig over natta av den grunn. MCU1 var det beste av infotainment/bilkontroll på markedet for 2,5 år siden, og er fortsatt blant det beste.
Exactly!
I MCU2 snakker vi tross alt om en low-end Intel Atom-prosessor (Intel Atom E3950) som allerede er overklokket av Tesla. Prosessoren ble lansert i av Intel i 2016, arkitekturen heter "Goldmont" som er igjen er basert på "Silvermount" fra 2013. Sammenligner du denne med en iPhone fra 2016 (iPhone 7) så vil Apple A10-prosessoren i denne utklassere Atom prosessoren med en god margin.

I og med at Tesla pusher hardt for vertikal integrasjon så vil jeg tippe at neste generasjon MCU (MCU3) vil komme med en egen prosessor (høyst sannsynlig ARM-basert) designet av Tesla selv, på samme måte som de har gjort med FSD-computer.
Tesla Model 3 Long Range

Ole Petter

Er jo vanskelig å svare. Kjøpte sjølv FSD for å få oppgradert fra HW2.5 til HW3.

Mine tanker rundt dette var:

1. De snakkes om en rewrite av autopilot, som ref Musk tid er 2-4 måneder unna. Det har vel ikke blitt nemnt om dette er kun for HW3 eller også HW2. Men min tanke er at på et eller annet tidspunkt er det HW3 som blir forbedret, mens HW2/HW2,5 blir akterseilt. (Og da tenker ikke jeg på nye funksjoner, men grunnleggende autopilot.) Rewrite det snakkes om: https://electrek.co/2020/07/02/elon-musk-talks-tesla-autopilot-rewrite-functionality/

2. Når jeg skal selge, så vil jeg tro at en bil med FSD og HW3 er mye mer aktuell enn enn HW2,5 uten FSD


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA