Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ladeluker åpner ikke

Startet av BHKR, søndag 28. juni 2020, klokken 19:07

« forrige - neste »

BHKR

Etter en kjøretur (i kraftig regnvær) vil ikke ladelukene åpne, hverken på høyre eller venstre side. På grunn av lite strøm igjen har jeg åpnet luken manuelt ved å trekke i den røde nødåpneren. Etter lading virker fortsatt ikke lukene, men knappen virker for å frigi ladekabel. Noen som har opplevd det samme, eventuelt har forslag til hva jeg kan gjøre for å løse problemet?

el-H

Sitat fra: BHKR på søndag 28. juni 2020, klokken 19:07
Etter en kjøretur (i kraftig regnvær) vil ikke ladelukene åpne, hverken på høyre eller venstre side. På grunn av lite strøm igjen har jeg åpnet luken manuelt ved å trekke i den røde nødåpneren. Etter lading virker fortsatt ikke lukene, men knappen virker for å frigi ladekabel. Noen som har opplevd det samme, eventuelt har forslag til hva jeg kan gjøre for å løse problemet?

Jeg har vært borti det en gang og måtte trekke i nødåpneren, neste gang jeg skulle åpne etter en lang kjøretur så åpnet den seg igjen og har fungert siden.

elektro

Har det løst seg?

Noen skudd i mørke, du har vel ikke låst åpning av bakluke fra utsiden? Kan dette også sperre ladeluker? Kunne jo vært en god idé ved f.eks. bilvask.. Jeg har denne funksjonen på snarvei.

Ellers er det vel sånn at det ikke går an å åpne den éne luken når den andre er åpen? Dermed feiler kanskje begge hvis den ene går i lås? Er vel ikke mange som har to luker, enda.. så det samlede erfaringsgrunnlaget fra biler på veien er liten.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Orbit

Har hatt samme problem. Var feil på høyre luke, men feil på en side kan hindre åpning for begge. Venstre luke ville ikke åpne så lenge høyre ikke ga signal om at den var lukket.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

BHKR

Problemet vedvarte i 2 dager. Har bestilt verkstedtime og feilen var ikke ukjent for møller. Prøvde igjen i formiddag, da virket plutselig ladelukene på begge sider. Luken jeg hadde tvunget åpen ved hjelp av nødåpner åpnet å lukket seg to ganger, så virket alt som det skal. Merkelige greier, men nå virker det igjen så jeg får avbestille verkstedtimen men skal gjennomføre software oppdatering.
Har ikke sperret bakluken, da bilen kun får håndvask :)

BHKR

Oppdatering: Måtte le litt for meg selv akkurat nå. Skulle sjekke om man kan åpne lukene på begge sider, og nå åpner de ikke igjen :) Sikkert noen som lurer på om jeg har glemt å låse opp bilen, men det har jeg altså ikke glemt.
Konklusjon: opprettholder verkstedtimen jeg har på fredag.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA