Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Efaringer med Android Auto?

Startet av Nitrius, søndag 28. juni 2020, klokken 15:03

« forrige - neste »

Nitrius

Venter en E-208 ganske snart, men er nysgjerrig på hvor godt Android Auto fungerer på denne, noen her som har testet det? Er det plug and play så lenge man har Android 10?

Wabby

Fungerer greit.
Min største irritasjon er at PSA har funnet ut at det er dødskult å stjele 30% av skjermens bredde til knapper når AA kjører! Så du får en 3:4 skjerm i midten for AA.
Utenom det så fungerer det.
Og designet på USB portene for kabelen din til å se ut som en kølle som stikker ut fra dashbordet. Og... Når kabelen er i mobilen, så er mobilen for bred til å legge inn i midtkonsollen omtrent. :D
Og som du allerede skjønner... Trådløs AA støttes ikke.

Og dersom du også har en USB stick, så må du dra den ut for å bruke AA... For PSA har funnet ut at du trenger 3 ladeporter, og 1 dataport!!!! Men dette kan du fikse selv ved å bruke en USB-hub i mellom. :)
TM3P 2021 - Oslo

tomjo7

Hvordan for du dette til å virke,jeg for det ikke til

Wabby

Har du lastet ned appen?
Den er ikke godkjent i Norge så du finner den ikke igjennom app-store, men du må laste ned akg fila manuelt.

https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/
TM3P 2021 - Oslo

tomjo7

har appen,men den funker ikke på bilen

chargedup

Sitat fra: tomjo7 på mandag 29. juni 2020, klokken 15:08
har appen,men den funker ikke på bilen
Plugget kabelen inn i bilen og til tlf og så åpnet tlf (altså låst opp med fingeravtrykk etc)? Da kommer det automatisk opp på andre biler med AA.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Wabby

Bruker du riktig USB-høl? Husk at denne baguette-bilen har kun data-port i USB-A porten i midtkonsollen.
Resten er kun strøm :-/
TM3P 2021 - Oslo

tomjo7

bruker riktig port.lastet ned appen,alt ok der.ingenting hender,helt død

Wabby

Prøv en annen kabel... Bor du i Oslo-området?
TM3P 2021 - Oslo

tomjo7

da skal jeg prøve en annen kabel,Fredrikstad

tomjo7

byttet kabel,nå er alt iorden.Takk for hjelpen

Nitrius

Sitat fra: Wabby på mandag 29. juni 2020, klokken 08:33
Fungerer greit.
Min største irritasjon er at PSA har funnet ut at det er dødskult å stjele 30% av skjermens bredde til knapper når AA kjører! Så du får en 3:4 skjerm i midten for AA.
Utenom det så fungerer det.
Og designet på USB portene for kabelen din til å se ut som en kølle som stikker ut fra dashbordet. Og... Når kabelen er i mobilen, så er mobilen for bred til å legge inn i midtkonsollen omtrent. :D
Og som du allerede skjønner... Trådløs AA støttes ikke.

Og dersom du også har en USB stick, så må du dra den ut for å bruke AA... For PSA har funnet ut at du trenger 3 ladeporter, og 1 dataport!!!! Men dette kan du fikse selv ved å bruke en USB-hub i mellom. :)

Takk for info :)
Blir spennende å få testet selv, har såvidt testet Android Auto i en annen bil, og om jeg blir å bruke det fremfor navigasjonen i bilen er vel enda uvisst.
Regner med at bluetooth fungerer helt fint til musikk i denne bilen også? Eller er man låst til å bruke Android Auto der?

Wabby

Blåtann fungerer OK...
Bilen er for dum til å forstå at du har brukt BT når du går ut av bilen. Ved neste kjøretur så er den tilbake på radio, og du må inn på BT manuelt.
TM3P 2021 - Oslo

Nitrius

Sitat fra: Wabby på torsdag 02. juli 2020, klokken 09:09
Blåtann fungerer OK...
Bilen er for dum til å forstå at du har brukt BT når du går ut av bilen. Ved neste kjøretur så er den tilbake på radio, og du må inn på BT manuelt.

Så ingen forandring der altså, går fra bensindrevet Peugeot til elektrisk. Har alltid måtte velge Bluetooth audio hver gang, men telefonen har koblet seg til bluetooth automatisk, så håper at jeg ikke må gjøre det hver gang også?

Wabby

Det går fint. Må bare velge kilde manuelt
TM3P 2021 - Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA