Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Zoe 50 Adaptive Cruise og App?

Startet av Randomrex, søndag 28. juni 2020, klokken 00:22

« forrige - neste »

Randomrex

Hei,

Ny på forumet og for tiden på jakt etter en elbil. :)
En av de jeg har sett på er Zoe 2020 og jeg likte den veldig godt. Eneste ulempen jeg fant, var at den ikke har adaptive cruice control. Er det realistisk å ønske at dette kommer i en oppdatering senere, tro?

Jeg ser det går en annen tråd på forumet her om at appen ikke fungerer så godt, og at et medlem her legger ut den engelske versjonen, da den visstnok skal fungere bedre. Er det virkelig slik at man ikke kan fjernstarte varmen i bilen eller sjekke batteristatus? Det virker jo veldig rart at dette ikke skal fungere når de har lansert en ny app?  :o For meg er dette helt avgjørende om jeg kjøper eller ikke, da jeg står ute på en pendlerparkering og ønsker å sette meg inn i en varm bil etter togturen på vinteren.

Mvh,
Kenneth

minibiti

I would not bet on the adaptive cruise control coming later, but that's just me ;)

Regarding the app, both the English and Norwegian version work fine for remotely starting the cooling/warming of the cabin, or checking the SoC. There are a few hick-ups here and there when the servers are not having a good day or they are being upgraded, but otherwise pretty ok, at least for me.
If you have a persisting problem, especially at the beginning, it is usually because your account has not been activated properly with all the relevant "connected services", but once this is in place, all is good.
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

Randomrex

Takk for svar! :D
Jeg regner med det er OK at jeg skriver på norsk, siden du svarte så presist på det jeg spurte om.  8)

Kan man i appen (eller i bilen forsåvidt) sette inn en rute (feks Oslo - Trondheim) også vil appen/bilen si ifra hvor man bør stoppe og lade, hvor lenge og når man kan forvente å være fremme (gitt at det ikke er kø på en stasjon).

...og hvor ofte kommer det egentlig oppdateringer på bilen? Er de flinke til å komme med nye ting, eller er det mer "gimmik" at bilen kan bli oppdatert videre fremover.

minibiti

Ja det går bra, skriv på Norsk du! :)
Jeg skriver bare for dårlig på Norsk at jeg ikke gjøre det. Det går også raskere på Englesk, og alle utlandinger forstår da :D

The newer version of the app (since last year) allows you to plan your route and tell you where to stop. You can also send the address from the app to the car and carry on navigating from the on board screen.
I do not use navigation so much so I am not sure how well all this works.
The best is you ask to test drive a car.

The system in the car is called Easy Link. The car being pretty new, we are getting the first update via OTA just now. They are currently rolling it out and it takes a bit of time. I have not gotten min yet.
I hear there are a bunch of stability fixes and new functionalities that were missing from the first version.
So I would not expect more than 2 updates a year.
And it is a bit too early to say how much new stuff will be delivered each time.
But I think it is safe to say that they will not be at the Tesla level in this area ;)
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA