Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

KVALITETSMÅLING FRA USA

Startet av PionerThink, torsdag 25. juni 2020, klokken 13:25

« forrige - neste »

Jon65

Sitat fra: Motorwatt på søndag 05. juli 2020, klokken 13:11
Nordmenn har vel sagt sitt i og med at Tesla-salget her faller brutalt, og at tyske elbiler i år er helt dominerende.

Her tror jeg du blander sammen salg og registrering. (En feil forøvrig du ikke er alene om, ikke få aviser/journalister som gjør samme feil)

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

RJK

Sitat fra: Motorwatt på søndag 05. juli 2020, klokken 13:55
-

Forskjell på juni og juli...

TM3-salget økte fra nesten intet i medio juni til 528 innen utgangen av måneden. Og at Telsa gjør det dårlig i første måned i nytt kvartal, kan vel ikke lengre forundre folk som er "fast inventar" på elbil-forumet.

https://teslastats.no/
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Motorwatt

Sitat fra: RJK på søndag 05. juli 2020, klokken 14:09
Sitat fra: Motorwatt på søndag 05. juli 2020, klokken 13:55
-

Forskjell på juni og juli...

TM3-salget økte fra nesten intet i medio juni til 528 innen utgangen av måneden. Og at Telsa gjør det dårlig i første måned i nytt kvartal, kan vel ikke lengre forundre folk som er "fast inventar" på elbil-forumet.
Se på totalen (2020)!
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

RJK

Sitat fra: Motorwatt på søndag 05. juli 2020, klokken 14:10
Sitat fra: RJK på søndag 05. juli 2020, klokken 14:09
Sitat fra: Motorwatt på søndag 05. juli 2020, klokken 13:55
-

Forskjell på juni og juli...

TM3-salget økte fra nesten intet i medio juni til 528 innen utgangen av måneden. Og at Telsa gjør det dårlig i første måned i nytt kvartal, kan vel ikke lengre forundre folk som er "fast inventar" på elbil-forumet.
Se på totalen (2020)!

Det har jeg allerede kommentert i mitt første innlegg.

Men for å gjenta meg selv, Norge har vært nedprioritert til fordel for andre markeder. Sjekk heller Tesla sine salg i Europa ellers, så ser du at de har sendt "hele produksjonen" til andre markeder

Og som jeg også er inne på, mange nordmenn venter på TMY, og derfor har kansellert ordren på TM3 fordi vi får TMY tidlig sammenlignet med andre markeder.

Altså har ikke Tesla et problem i Norge egentlig. Det er bare at de fleste venter på den virkelige storselgeren.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Motorwatt

#20
SitatMen for å gjenta meg selv, Norge har vært nedprioritert til fordel for andre markeder. Sjekk heller Tesla sine salg i Europa ellers, så ser du at de har sendt "hele produksjonen" til andre markeder

Finnes sikkert flere forklaringer, antagelser, og meninger om dette. At Tesla sender biler til andre markeder kan vel like gjerne forklares med en slunken ordrebok her i landet. For at Tesla skal kunne opprettholde leveransen til Norge, vil det bety at de måtte sende ytterligere 2-3.000 biler hit, noe som ville utgjøre ca. 2.5% av siste kvartals produksjon. Det hadde de klart.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

1000kwh

#21
Sitat fra: Motorwatt på søndag 05. juli 2020, klokken 15:10
Finnes sikkert flere forklaringer, antagelser, og meninger om dette. At Tesla sender biler til andre markeder kan vel like gjerne forklares med en slunken ordrebok her i landet. For at Tesla skal kunne opprettholde salget i Norge, vil det bety at de måtte sende ytterligere 2-3.000 biler hit, noe som ville utgjøre ca. 2.5% an siste måneds produksjon. Det hadde de klart.
Er det så rart egentlig. Det er solgt enormt med TM3, TMSX er blitt mye dyrere og en liten SUV kommer straks. Da blir det fort en periode med mindre salg.

Og så er det vel ikke noe mål at Tesla skal stå for 100% av salget i Norge. Når alle biler er elektriske blir jo bare Tesla en av mange. Antageligvis oppe med de store i Norge.

Skader jo ikke at Tesla peprer Norge med Superladere uavhengig av salgstall :D

Motorwatt

@1000kwh: Akkurat! Og når Y kommer så har allerede konkurransen blitt betydelig større fra VW, Skoda, Audi, BMW, Volvo, Kina, osv. Har liten tro på at Tesla skal tilbake til toppen, men at de, som du sier, nok vil være "oppe med de store i Norge". De har den høyeste lojaliteten, og det er en stor fordel når det gjelder gjenkjøp. Men de må gjøre noe med kvaliteten...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA