Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ladingen stoppes

Startet av bjuro, torsdag 25. juni 2020, klokken 01:41

« forrige - neste »

bjuro

Hei. Plutselig har jeg problem med lading. Alt funkerte normalt, har Easee lader over 1 år. Ved forrige lading stoppet lading på 97%, bilen ville ikke lade mer, det sto fullfort på display. I dag er det det samme, men bilen er ladet bare på 57%. Igjen er ladingen fullført og bilen lader ikke mer. Appen viser fulladet, men det stemmer ikke. Har noen opplevd noe slikt? Er det noe jeg kan gjøre selv, ellr må bil til verksted? På forhånd takk for svar.

RayBomb

Nå har ikke jeg Easee, men hvilken app er det som viser fulladet?
Hva vises i bilens display/infotainment?
Bruker du også tredjeparts program som f.eks MyPace eller WattCat?
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

bjuro

Det er bil som sier han er fulladet og tar ikke mer. Har prøvd 2 forskjellige ladere med samme resultat. Laderen vil lade mer, men bilen tar ikke mer, den sier den er fulladet, men er ikke det.

4Matic Fanatic

Prøvd med nødladeren og sett om den fungerer som den skal? Eventuelt svinge innom en hurtiglader og se om den virker.

Det KAN jo faktisk være feil i Easee-laderen/kabel mellom den og bilen...

Om alt gir samme problem er det tlf 23213185 eller knappen i taket som gjelder.

bjuro

Jeg har prøvd en annen lader vi har hjemme med annen kabel, samme resultat. Kontaktet verksted i går, fikk beskjed det er på vei en stor SOTA oppdatering som slippes ut i dag 26.6., det skal være inkludert flere tig i den inkludert batteri styring og styring a lading ifølge info fra Jaguar. Forsøker å laste den ned i dag, dersom samme problem, skal bilen på verksted.

Ingeniøren

Sitat fra: bjuro på fredag 26. juni 2020, klokken 01:26
Jeg har prøvd en annen lader vi har hjemme med annen kabel, samme resultat. Kontaktet verksted i går, fikk beskjed det er på vei en stor SOTA oppdatering som slippes ut i dag 26.6., det skal være inkludert flere tig i den inkludert batteri styring og styring a lading ifølge info fra Jaguar. Forsøker å laste den ned i dag, dersom samme problem, skal bilen på verksted.

Interessant !
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Frank_M

Selv om ny software slippes i dag tar det nok noen dager/uker til det kommer til min/din bil.
Noe info om hva oppdateringen inneholder??? (prøvde å søke litt men fant ikke noe)
--
2018 Jaguar I-pace HSE

bjuro

#7
Han snakket bare om at det blir den største SOTA oppdateringen og skal inneholde også bateristyring og ladestyring. Vet ikke noe mer. Til info, prøvde også hurtiglader med samme resultat. Nå får jeg lade bare til ca. 130km og Jaguar veiassistanse vil ikke hente bilen, de sier den er kjørbar. Ja vel, kjøre fra Bodø til Trondheim blir spennende med slik rekkevidde. De sier at de henter meg når bilen ikke er kjørbar lenger, så kanskje må jeg stå midt på Saltfjellet uten strøm i noen timer slik at de kan hente meg. Vi får se, Viking er på hjem til meg og vil forsøke å fikse problemet.

Tellus

Høres ut som om du har en feil i en batterimodul. Best å få den på verksted.

bjuro

De hentet bilen på ettermiddag og skal på verksted, håper de finner ut fort hva problemet er.

bjuro

Bare en liten oppdatering:

Det var feil med batterimodul og noen battericeller måtte byttes. Det tok lang tid på 2mnd. pga. ferie osv. Men på mandagen fikk jeg bilen endelig tilbake og foreløpig virker alt helt OK. Greit å ha tilbake sin bil  :D

4Matic Fanatic


bjuro

Fikk ny BMW, den var liten, ikke så stor som Jag, men ganske grei bil å kjøre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA