Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

DAB-radio

Startet av mathis, tirsdag 23. juni 2020, klokken 10:56

« forrige - neste »

mathis

Hei,

Jeg har gjort et raskt søk på forumet her for å se om jeg fikk noe treff, men uten hell. Gamlingene har kjøpt deg en brukt i-Pace. Og nå kommer de til meg som de alltid gjør når det baller på seg med tekniske utfordringer. De finner ikke DAB radio i innstillingene. Det gjør sannelig ikke jeg heller.. Eneste som dukker opp er FM/AM. Kommer en så ny bil (2019-modell) uten DAB? Eller er det vi som gjør noe feil.

Gode råd tas i mot med stor takk. Beklager nybegynner spørsmål, men fant rett og slett ikke noe her i farten når jeg søkte.

Et litt annet spm. Bilen kom med gresk manual? Jeg begynner å lure på om denne bruktbilsjappen har importert bilen fra varmere strøk. Når jeg tok kontakt med en forhandler her i Norge fikk jeg beskjed om at det ikke var mulig å få en fysisk kopi av manual på norsk..  ::)
x - Citroen Aircross
x - Hyundai Tucson
- Mercedes AMG EQC (27.07.2020)

4Matic Fanatic

Mistenker de har kjøpt en grå-import bil? Alle nysolgte I-Pace i Norge har DAB som standard.

Maxwell_400

Høres ut som gråimport ja. Bruksanvisningen laster du ned elektronisk (iGUIDE). Hvis du ikke har DAB så er nett radio et alternativ.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

chargedup

Ingen Jaguarer (eller forsåvidt andre merker som jeg vet om) leverer DAB+ i andre land enn Norge som std. Importbil har ikke DAB+ pga Norge er et av to land i verden som bruker DAB+. Norsk bil solgt av forhandler gjennom Jaguar Norge har DAB+, importbil har mest sannsynlig ikke.
Med gresk manual sier det seg vel selv at den er importert. Gå til www.vegvesen.no og tast inn reg nr eller sjekk vognkortet for å bekrefte mistanken om bruktimport. (feks https://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop%2Bog%2Bsalg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=ev82932 og se på "registreringsdata" og "bruktimportert" ja)

Jaguar forhandler skal helt sikkert ha ganske mye for å sette inn DAB i bilen (Mercedes tok over 30' for noen modeller tidligere). Billigste løsning, hvis altså nettradio el ikke er tilfredstillenede, som er ok lydmessig (altså ikke FM sender), men jalla utseendemessig er vel å få montert inn tinyaudio med eget display til noen tusenlapper.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

mathis

Takker. Den er bruktimportert når jeg sjekket vegvesen.no. For min del ville en blåtann-løsning med nettradio funket helt fint. Gæmlisen er dessverre ikke helt der. Vi finner ut av det, men det forklarer i hvert fall hvorfor jeg ikke fant noe DAB. Takker for gode råd. Når jeg leser det dere skriver gir jo alt mening. Jeg burde ha tenkt at det selvfølgelig ikke er standard med DAB utenfor Norge. Blir fort en liten boble i disse dager. :)
x - Citroen Aircross
x - Hyundai Tucson
- Mercedes AMG EQC (27.07.2020)

Maxwell_400

IPace støtter Android Audio og Apple carplay, du plugger telefonen inn i USB i midt konsollen.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

mathis

Sitat fra: Maxwell_400 på tirsdag 23. juni 2020, klokken 12:17
IPace støtter Android Audio og Apple carplay, du plugger telefonen inn i USB i midt konsollen.

Takker. Skal videreformidle. Problemet er at han avskyr applikasjoner/mobil som pesten. Alt slikt er skummelt. :) Da passer det jo egentlig litt dårlig at han kjøper seg en datamaskin på 4 hjul. Nå har jeg begitt meg ut på å oppdatere softwaren på bilen. Det har jo han heller aldri gjort.
x - Citroen Aircross
x - Hyundai Tucson
- Mercedes AMG EQC (27.07.2020)

Rismyr

Fant dere en løsning på dette ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA