Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Jaguar I-Pace MY2021

Startet av Tellus, tirsdag 23. juni 2020, klokken 08:20

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Sitat fra: JorgenM på søndag 06. september 2020, klokken 12:40
Vi har 3 små barn på 6, 8 og 9. Målte innvendig bredde og mener jeg skrev det i en post her inne. i-Pace var overraskende 5 cm bredere enn Model S som jeg tok mål av samtidig. Vi har en unge i stol og 2 på puter.

Skal se om jeg finner den posten.

I-Pace er bred i baksetet, men de har dessverre utnyttet dette dårlig. Maksimal komfort for 2 har blitt ivaretatt ved at sitteputen ikke går helt ut til dørene. Jeg målte og fant ut at puten kunne gått 6-7 cm lenger ut på hver side. Dette hadde gitt i-pace et markedsledende baksete. Om den nye konfigurasjonen med 40/20/40 også medfører andre endringer på baksetet vet jeg ikke.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

4Matic Fanatic

Egenhendig stjålet et sted på nettet...

eTron I-Pace EQC TMX
Du kan ikke vise dette vedlegget.

AKM

Sitat fra: 4Matic Fanatic på søndag 06. september 2020, klokken 20:37
Egenhendig stjålet et sted på nettet...

eTron I-Pace EQC TMX
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Strålende, takker og bukker :)

daktari

Sitat fra: AKM på søndag 06. september 2020, klokken 12:26
Hei

Jeg har trålt nettet for å finne innvendig bredde i baksetet på ipace. Finner ingenting... bilen er jo bred utvendig så dette gjenspeiler seg vel innvendig? Mange produsenter lager skisser på de fleste mål, mens for Jaguar er det meste utvendige mål. Noen her som har erfaring med tre større barn i baksetet?

Så vedrørende infortainment-systemet: er det cpu og software som er det nye på MY21?
mine målinger, 2019-modell:
Rear seats width, door-to-door (minimum)   141   (Model S 136) (e-tron 138)

Rear seats width, seat cushion   125   (model S 135) (e-tron 129)   

Rear seats, width between outer isofix   100   (Model SS 100) (e-tron 100)
            
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

AKM

Sitat fra: daktari på tirsdag 08. september 2020, klokken 08:38
Sitat fra: AKM på søndag 06. september 2020, klokken 12:26
Hei

Jeg har trålt nettet for å finne innvendig bredde i baksetet på ipace. Finner ingenting... bilen er jo bred utvendig så dette gjenspeiler seg vel innvendig? Mange produsenter lager skisser på de fleste mål, mens for Jaguar er det meste utvendige mål. Noen her som har erfaring med tre større barn i baksetet?

Så vedrørende infortainment-systemet: er det cpu og software som er det nye på MY21?
mine målinger, 2019-modell:
Rear seats width, door-to-door (minimum)   141   (Model S 136) (e-tron 138)

Rear seats width, seat cushion   125   (model S 135) (e-tron 129)   

Rear seats, width between outer isofix   100   (Model SS 100) (e-tron 100)

Takk for flere tilbakemeldinger på dette. Vi har i dag Tesla X og med tre barn så er det en drøm når det gjelder plass. Tenker likevel på å kjøre noe annet årene fremover og har derfor testet Ipace, EQC og Etron. Ser at det er forskjellige minus og plusser med disse tre bilene, men når det gjelder baksete plass så har vi testet med to voksne og et barn på puff i baksetet på disse bilene. Vi har ikke målt, men EQC føltes klart trangest, mens Etron og Ipace var bedre. Derfor overrasket over noen målene som oppgis. Men vi skal teste på nytt og måle  :) litt skuffende at Ipace ikke «utnytter» bedre bilens svært brede utvendige mål i baksetet. Flott bil forresten så håper at oppgraderingen av infortainmentsystemet blir vesentlig.

4Matic Fanatic

Sitat fra: AKM på lørdag 12. september 2020, klokken 08:51
...Flott bil forresten så håper at oppgraderingen av infortainmentsystemet blir vesentlig.
Vi kan vel si at infotainmentsystemet er den delen det er enklest å forbedre, så det oppleves som en vesentlig forbedring  :-)

Stikkkontakt

Jaguar er ihvertfall dristig i brosjyren for 2021-modellen.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

M@rtin

2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

AKM


chargedup

Noen som faktisk har fått 2021 modellen og kan gi noe info på om det er noe annet enn 3 delt baksete, 11kW lading og infotainment (samt 80hk) som er nytt? Tenker da spesielt på hurtigladingen som ifølge brosjyren fra Jaguar i England var 150kW, er det noen faktisk forbedring?
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

JorgenM

Test av 2021-modell her:
https://www.tv2.no/broom/11773277/

- nytt 3D-kamera til parkering
- alle modeller leveres nå med PM2.5-filtrering
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

hELgenen

Men de gadd ikke teste ladehastigheten opp mot den gamle.....
Svakt av journalisten dette.......

chargedup

Ja, leste den og har sett et par youtube videoer, men jeg tenker på større ting enn nytt 360 kamera, filtrering osv. Jeg lurer rett og slett på om hurtigladehastigheten er forbedret. Jeg vil tro at Jaguar hadde reklamert med hurtigladehastighet mer hvis "ryktene" fra brosjyren var sanne og at en journalist da faktisk hadde testet det siden det i mine øyne er den største potensielle forbedringen. Skal sies at forbedring av infotainment og er viktig i en bil som tidvis har vært noe treg på akkurat det punktet, men om filter er HEPA eller biohazard osv er lite interessant.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Maxwell_400

Det jeg har lest er at noen har oppnådd 112kW med den nye og det er mere enn noen har fått med den gamle. Det er heller ikke uvanlig at den gamle lader på 100kW og begynner å senke ved 40%. Aner ikke hva min gjør, jeg er kun på 50kW stasjoner.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

4Matic Fanatic

Sitat fra: Maxwell_400 på tirsdag 17. november 2020, klokken 12:39
..Det er heller ikke uvanlig at den gamle lader på 100kW og begynner å senke ved 40%. Aner ikke hva min gjør, jeg er kun på 50kW stasjoner.
Det som er VANLIG er at du kan oppleve 100kW men etter ~2 minutter ramler den dramatisk rett ned i 79-80kW og ligger der til den begynner å dale videre ned, til den er nede på omtrent 50kW ved 80% SOC.

Dvs at på 50kW-stasjoner får man ganske flat kurve til 78-80% SOC.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA