Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Jaguar I-Pace MY2021

Startet av Tellus, tirsdag 23. juni 2020, klokken 08:20

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Sitat fra: Ingeniøren på mandag 13. juli 2020, klokken 09:36
Helt enig i mye av det du skriver og er så heldig at jeg bruker Android telefon.... :+1: :+1:

Dog kan styre meg for EQC og Mustang er en annen AM car med tilhørende sammsettings kvalitet. Har sett et par videoer med dårlig tilpasset panser bl.a.....men ser og litt stilig ut og har noen fiffige detaljer.

På tide å få seg en annen telefon siden du ikke liker å ha det samme som naboen har  ;D  ?

Har satt en Polestar i bestilling.
Alle tilbakemeldinger tilsier meget høy opplevd kvalitet. Det eneste jeg vet jeg vil savne på den Vs Jaguaren er HUD.
EQC opplevdes dvask og lite kommunikativ. Mach-e er en billigbil, men sikkert mye bang for the bucks.
Ingen garanti at jeg beholder P2, men kanskje.

turfsurf

Sitat fra: Tellus på mandag 13. juli 2020, klokken 09:24
Personlig forstår jeg ikke helt at folk blir så oppgitt over at infotainment er treigt. Jeg var ganske oppgitt over lagg i ryggekamera, men etter dette har blitt sånn nogenlunde OK etterhvert. I hvert fall helt greit å leve med. Det er noen mangler som jeg er langt mer opptatt av. F.eks. at det fortsatt ikke er mulig å begrense lading til 80% uten å sette på en alarm eller skaffe en Android telefon og laste ned en 3. parts app.

...

- Bilen er fortsatt litt sjelden sammenlignet med alle teslaer og audier. Orker ikke å ha samme bil som alle naboene. Av den grunn er både Tesla og nå også e-tron blir uaktuelt.

Responsen på infotainment er ikke noe større problem når det først er i gang. Det er dog litt irriterende at det bruker så lang tid på å starte. Å sette seg inn i bilen og sitte å vente på at navigasjonen skal komme i gang før man kjører er småirriterende.

Men det værste synes jeg er sånn det var i helgen, når ting bare sluttet å virke. Navigasjon stoppet opp. Ville ikke ladte en gang. Kunne plutselig ikke justere temperatur. Kunne ikke velge media. Spontan reboot av infotainment. Hotspot sluttet å virke. Dette skjedde flere ganger med noen eller alle symptomene flere ganger.

Hadde man i det minste kunne gjøre en reboot manuelt hadde det jo vært å leve med. Har en mistanke om at det henger sammen med S20A og mye bruk av hotspot (var 5 i bilen, så sikkert 10 enheter koblet opp)
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

Sitat fra: Ingeniøren på mandag 13. juli 2020, klokken 09:36

På tide å få seg en annen telefon siden du ikke liker å ha det samme som naboen har  ;D  ?
Du har fått med deg at det er mange flere som har Android enn iOS telefoner? Skal du ha noe sjeldent bør du vel kjøpe deg en Firefox eller ubuntu telefon, hvis de er å få tak i lengre.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Maxwell_400

Sitat fra: turfsurf på mandag 13. juli 2020, klokken 10:01
Sitat fra: Tellus på mandag 13. juli 2020, klokken 09:24
Personlig forstår jeg ikke helt at folk blir så oppgitt over at infotainment er treigt. Jeg var ganske oppgitt over lagg i ryggekamera, men etter dette har blitt sånn nogenlunde OK etterhvert. I hvert fall helt greit å leve med. Det er noen mangler som jeg er langt mer opptatt av. F.eks. at det fortsatt ikke er mulig å begrense lading til 80% uten å sette på en alarm eller skaffe en Android telefon og laste ned en 3. parts app.

...

- Bilen er fortsatt litt sjelden sammenlignet med alle teslaer og audier. Orker ikke å ha samme bil som alle naboene. Av den grunn er både Tesla og nå også e-tron blir uaktuelt.

Responsen på infotainment er ikke noe større problem når det først er i gang. Det er dog litt irriterende at det bruker så lang tid på å starte. Å sette seg inn i bilen og sitte å vente på at navigasjonen skal komme i gang før man kjører er småirriterende.

Men det værste synes jeg er sånn det var i helgen, når ting bare sluttet å virke. Navigasjon stoppet opp. Ville ikke ladte en gang. Kunne plutselig ikke justere temperatur. Kunne ikke velge media. Spontan reboot av infotainment. Hotspot sluttet å virke. Dette skjedde flere ganger med noen eller alle symptomene flere ganger.

Hadde man i det minste kunne gjøre en reboot manuelt hadde det jo vært å leve med. Har en mistanke om at det henger sammen med S20A og mye bruk av hotspot (var 5 i bilen, så sikkert 10 enheter koblet opp)
Det tar også 45 sek. for navigasjon å laste opp hos meg men opplever ikke det som et problem. Ryggekamera er uten lag, men det tar ca 15 sek. å få opp 360 graders visning, ser heller ikke det som et stort problem. Siden S20A så har jeg ikke opplevd noen problemer med svarte skjermer eller noe lignende. Måtte oppgradere til TCU 18.2 pga. WIFI problemer med hjemmenettet og etter litt innkjøringsproblemer så fungerer det også nå prikkfritt. Har ikke testet 10 klienter i bilen men synes det virker rart om det belaster infotainment systemet selv om jeg ikke ville ha blitt overrasket om det er tilfelle.

Har også en mini 12 volt start booster i bilen i tilfelle 12 volt batteriet dør, kjekt å ha som powerbank uansett for mobilen.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Stikkkontakt

Sitat fra: turfsurf på mandag 13. juli 2020, klokken 10:01
Sitat fra: Tellus på mandag 13. juli 2020, klokken 09:24
Personlig forstår jeg ikke helt at folk blir så oppgitt over at infotainment er treigt. Jeg var ganske oppgitt over lagg i ryggekamera, men etter dette har blitt sånn nogenlunde OK etterhvert. I hvert fall helt greit å leve med. Det er noen mangler som jeg er langt mer opptatt av. F.eks. at det fortsatt ikke er mulig å begrense lading til 80% uten å sette på en alarm eller skaffe en Android telefon og laste ned en 3. parts app.

...

- Bilen er fortsatt litt sjelden sammenlignet med alle teslaer og audier. Orker ikke å ha samme bil som alle naboene. Av den grunn er både Tesla og nå også e-tron blir uaktuelt.

Responsen på infotainment er ikke noe større problem når det først er i gang. Det er dog litt irriterende at det bruker så lang tid på å starte. Å sette seg inn i bilen og sitte å vente på at navigasjonen skal komme i gang før man kjører er småirriterende.

Men det værste synes jeg er sånn det var i helgen, når ting bare sluttet å virke. Navigasjon stoppet opp. Ville ikke ladte en gang. Kunne plutselig ikke justere temperatur. Kunne ikke velge media. Spontan reboot av infotainment. Hotspot sluttet å virke. Dette skjedde flere ganger med noen eller alle symptomene flere ganger.

Hadde man i det minste kunne gjøre en reboot manuelt hadde det jo vært å leve med. Har en mistanke om at det henger sammen med S20A og mye bruk av hotspot (var 5 i bilen, så sikkert 10 enheter koblet opp)

Jeg har hatt dette problemet med at funksjoner faller bort underveis. Navi, radio osv. Det har utelukkende skjedd på lange turer med 3 eller flere i bilen. Og dermed mange tilkoblede enheter på WiFi. Har hatt dette siden i fjor høst, så det er ikke 20A spesifikt. Du er den første jeg har hørt utenom meg som har erfart dette. Ikke sett at noen på UK forumet heller har hatt det.

JorgenM

Sitat fra: Ingeniøren på mandag 13. juli 2020, klokken 09:36
På tide å få seg en annen telefon siden du ikke liker å ha det samme som naboen har  ;D  ?
Android her også, men tenkte å vri denne over til å gjelde 'ikke samme bil som naboen har' og nesten være relevant til topic siden prisøkningen trolig vil gjøre at i-Pace salget reduseres.

Nå er det 2-3 måneder siden sist jeg så en i-Pace, inkludert en 250 mil sommerferie. Og det er det jeg liker best med denne bilen, at ingen naboer har den, faktisk ingen andre i min kommune (15k) og det er svært sjelden jeg ser andre på veien. Dette har alltid vært viktig for oss når vi har valgt bil, å være litt unike. i-Pace gir oss dette til gangs :) (samtidig har jeg forståelse for at dere i og rundt storbyer ikke kan tenke slik :P )
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Ingeniøren

Ser I-pace rett som det er, har et par i nabolaget, men synes det bare er hyggelig. Og så slipper jeg å stoppe og gå ut av bilen for å se en fin bil... :+1:
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

4Matic Fanatic

Sitat fra: Ingeniøren på mandag 13. juli 2020, klokken 14:14
Ser I-pace rett som det er, har et par i nabolaget, men synes det bare er hyggelig. Og så slipper jeg å stoppe og gå ut av bilen for å se en fin bil... :+1:
Tror jeg har 5 bare i samme parkeringskjeller på jobben...

xyzzy

Sitat fra: Ingeniøren på mandag 13. juli 2020, klokken 14:14
Ser I-pace rett som det er, har et par i nabolaget, men synes det bare er hyggelig. Og så slipper jeg å stoppe og gå ut av bilen for å se en fin bil... :+1:

Ganske mange av dem her på Nordstrand/Oslo.

Tellus

Sitat fra: xyzzy på mandag 13. juli 2020, klokken 22:44

Ganske mange av dem her på Nordstrand/Oslo.

Ser absolutt flest etron på Nordstrand. Fortsatt mange Tesla å se, men inntrykket er at Tesla er på full fart ut av Oslo vest + Nordstrand. Inn kommer etron pluss noen få I-Pace og EQC.

Teslaene ser ut til å havne i Oslo øst/syd der Tesla nå har blitt det nye statusmerke slik BMW var tidligere. Ganske typisk mønster dette.

turfsurf

Sitat fra: Tellus på tirsdag 14. juli 2020, klokken 09:11
Inn kommer etron pluss noen få I-Pace og EQC.
Kommer nok mange EQC hvis Mercedes greier å levere. Fremdeles litt sjelden å se hos oss, ser I-Pace oftere. Etron og TM3 derimot kryr det av. Blitt som med TMS og TMX, var morsomt å møte de til å begynne med, til de fort ble hverdagslige.

I-Pace har jo solgt såpass mye at den absolutt ikke er sjelden på Østlandet. Men som en anekdote kom det en fyr bort til meg på Ionity Åsane og skrøyt av hvor fin bilen var, og at den var sjelden å se. Og så lurte han på hvordan det var med kvaliteten
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Lassi

Jeg trivdes meget godt i Jaguaren og hadde avtale med selger om å spekke bil i mai i år da 21 modell etter planen skulle åpnes for bestilling. Så kom korona og alt ble utsatt og i mellomtiden bestilte jeg EQC...

Ser at de fleste forventede endringene er på plass til tross for selgers iherdige forsøk på å overtale meg om at det ikke ville skje. Dagens priser er for drøye for meg uansett nå.

Contango

En så stiv pris for ny Jaguar uten at de har gjort noe vesentlig med ladehastigheten gjør verditapet enda mer problematisk. Jeg er av de som tror at Model Y, når den en gang dukker opp her, kommer til å sette prisene på mange elbiler under mye kraftigere press - Jaguar inkludert. Jaguar er et vesentlig bedre bruktkjøp enn nybilkjøp og synes ikke at endringene på MY2021 på noen måte forsvarer merprisen. 
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Maxwell_400

Sitat fra: Contango på tirsdag 14. juli 2020, klokken 17:31
En så stiv pris for ny Jaguar uten at de har gjort noe vesentlig med ladehastigheten gjør verditapet enda mer problematisk. Jeg er av de som tror at Model Y, når den en gang dukker opp her, kommer til å sette prisene på mange elbiler under mye kraftigere press - Jaguar inkludert. Jaguar er et vesentlig bedre bruktkjøp enn nybilkjøp og synes ikke at endringene på MY2021 på noen måte forsvarer merprisen.
Jaguar er et premium nisje merke, luksusmerke, de fikk et magisk år fordi de var så tidlig ute med elbil. Tesla Y er en mere folkevogn bil. Prisingen på Jaguar nå gir ikke mye bil for pengene men mye bil for mye penger. Er tradisjonelt en audi mann men nå er det Jaguar, "sparer" nå til en 2025 modell av I/J(?)-Pace.

Det er ganske herlig at det kommer så mange fine nye elbiler, konkurransen gjør at de bare blir bedre og bedre. Bare hvis ladeoperatør/ørten app/betalings helvete kunne blitt fikset nå så blir det bra. Å finne rett kombinasjon er jo som å spille Pokemon Go.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Contango

Off track på temaet, men med floraen av ladeselskaper som alle bruker proprietær betaling i en sommer hvor «alle» bruker bil så har fokuset på brikkekaoset blitt mye større. Hadde bilfabrikantene klart å presse frem eller enes om en felles betalingsløsning på tvers av strømleverandørene ville spranget opp til Tesla blitt mindre. Kanskje det presser seg frem nå.
Ellers er jeg også glad i Jaguar design :-)
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA