Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Jaguar I-Pace MY2021

Startet av Tellus, tirsdag 23. juni 2020, klokken 08:20

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

#60
Dette er hva som står i eposten jeg fikk på norsk om MY2021. Ser ingen andre har postet dette her inne på denne tråden så da gjør jeg det men jeg ser noe engelsk kopi i et tidligere innlegg. Og dette er sikkert greit å vit for de som ikke kjenner bilen så godt fra før og som ikke står på Jaguar Norge sin mailingliste. Dere som har den flotte bilen vet jo selvfølgelig dette allerede om MY2020 :+1: :+1:
Jeg legger også med de tre bildene fra eposten.

Jaguar Norge <info@jaguar.no>
ti. 07.07.2020 18:10
Til:

Overskrift:
Vi lanserer nye Jaguar I-PACE 21MY!


NYE JAGUAR I-PACE 21MY

Den største sommernyheten fra Jaguar er her.

Nye Jaguar I-PACE 21MY, vår Premium elektriske ytelses-SUV, kommer nå med et nytt og raskere infotainment- system, som gjør den smartere enn noen gang. Nye Pivi Pro inneholder forbedret EV-navigasjon, som viser føreren nærliggende ladestasjoner, tilgjengelighet, og pris.

I-PACE leveres nå med en 11kW standardlader, slik at kunder med tilgang til trefaset strømforsyning, kan oppnå betydelig raskere lading.


Trådløs lading

I-PACE21MY kommer også med tilgjengelighet for trådløs lading av enheter som mobiltelefonen, på midtkonsollen. Den trådløse ladingen inkluderer også en signalforbedring, som sikrer bedre mottak og lyd for førerens samtaler. En smarttelefonpakke med Apple Carplay følger med som standard.


ClearSight for 360-graders oversikt

I-PACE er designet for å holde deg og din familie trygg, med det nye 3D kameraet, som gir en 360-graders oversikt av området rundt bilen. I kupeen er bakspeilet forbedret med ClearSight, som gir føreren uhemmet sikt, selv med tre passasjerer i baksetet. ClearSight kommer som ekstrautstyr på alle modeller av Jaguar I-PACE. 

Ingeniøren

#61
Sikker fint, men ikke verd pluss 100' !

Og det sto ikke noe om ladehastighet som vel er største ankepunkt ved dagen modell og som trolig ikke er adressert enda...

Ikke nevnt SOTA som skal gjelde hele bilen, på bekostning av oss som har den gamle ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Maxwell_400

Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 08. juli 2020, klokken 08:43
Sikker fint, men ikke verd pluss 100' !

Og det sto ikke noe om ladehastighet som vel er største ankepunkt ved dagen modell og som trolig ikke er adressert enda...

Ikke nevnt SOTA som skal gjelde hele bilen, på bekostning av oss som har den gamle ?
Vi har jo SOTA på infotainment, trenger vi SOTA på noe annet? Jeg ville ikke ha betatestet det nye systemet, det vil jo ta et år før det er stabilt.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Ingeniøren

Sitat fra: Maxwell_400 på onsdag 08. juli 2020, klokken 09:21
Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 08. juli 2020, klokken 08:43
Sikker fint, men ikke verd pluss 100' !

Og det sto ikke noe om ladehastighet som vel er største ankepunkt ved dagen modell og som trolig ikke er adressert enda...

Ikke nevnt SOTA som skal gjelde hele bilen, på bekostning av oss som har den gamle ?
Vi har jo SOTA på infotainment, trenger vi SOTA på noe annet? Jeg ville ikke ha betatestet det nye systemet, det vil jo ta et år før det er stabilt.

Vel, når du kommer til forhandler for å få H264 og H270 og sier du gjerne også vil få oppdatert bilen til siste Telematic/bil programvare samtidig, da du har 14.2, så skjønner han ikke hva jeg snakker om. Så ja til SOTA for hele bilen  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Maxwell_400

Har ikke hatt det samme problemet. (Nardo Bil Trondheim)
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

ardevd

#65
Sitat fra: Maxwell_400 på onsdag 08. juli 2020, klokken 09:21
Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 08. juli 2020, klokken 08:43
Sikker fint, men ikke verd pluss 100' !

Og det sto ikke noe om ladehastighet som vel er største ankepunkt ved dagen modell og som trolig ikke er adressert enda...

Ikke nevnt SOTA som skal gjelde hele bilen, på bekostning av oss som har den gamle ?
Vi har jo SOTA på infotainment, trenger vi SOTA på noe annet? Jeg ville ikke ha betatestet det nye systemet, det vil jo ta et år før det er stabilt.

Nåværende modell støtter SOTA på Infotainment, TCU, BCCM og BECM. Ganske greit å kunne få forbedringer relatert til lading uten å måtte levere bilen hos forhandler feks. Det er nok også høyere kvalitetskrav til programvaren som relateres til batteri og telemetri noe som stemmer godt med erfaringene så langt.

Foreløpig har vi kun sett oppdateringer til Infotainment levert trådløst men i teorien kan de andre nevnte modulene oppdateres på samme vis. Dessverre er SOTA nytt og skummelt for JLR så det tar det veldig forsiktig nå i starten. Den nye modellen får et mer robust system hvor hver modul har en A/B løsning slik at oppdateringene kan installeres mens bilen kjører uten forstyrrelse og med redundans sikret.

Jeg er dermed litt redd for at nåværende modell aldri får SOTA-oppdateringer for noe annet enn Infotainment.

turfsurf

Sitat fra: ardevd på onsdag 08. juli 2020, klokken 17:29
Dessverre er SOTA nytt og skummelt for JLR så det tar det veldig forsiktig nå i starten. Den nye modellen får et mer robust system hvor hver modul har en A/B løsning slik at oppdateringene kan installeres mens bilen kjører uten forstyrrelse og med redundans sikret.

At de ikke har rollbackløsning fra starten av er jo ganske skremmende. Opplevde dette med navigasjonen, slettet gamle kart først, før den så fant ut at nye ikke kunne installeres. Temmelig amatørmessig.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Ingeniøren

Det mest amatørmessige er vel å gå ut bredt for et halvt år siden å love SOTA på hele bilen. Så ble alt stille og nå kommer det ikke, mens i den nye modellen.....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Maxwell_400

Det er jo bare en lovnad på den nye bilen og da.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Ingeniøren

#69
Sitat fra: Maxwell_400 på torsdag 09. juli 2020, klokken 09:37
Det er jo bare en lovnad på den nye bilen og da.

Nei.

Når jeg hadde bilen på H264 oppdatering 18/6 så fikk jeg med et ark som beskrev hva H264 gjør av oppdateringer på min bil og der står det svart på hvitt, forøvrig det samme skjema som ble lagt ut her av JaguarNorge for rundt et halvt år siden (sitat):
"Software Over The Air (SOTA): Batteristyring, batterilader og telematikk vil bli mulig å oppdatere over SOTA (software over the air)" (Sitat slutt).

Dette gjaldt min 2020 modell og ikke den kommende 2021 som ikke var lansert enda. Greit nå, et halvt år senere, at de finner ut dette likevel ikke går, men er dog rimelig amatørmessig.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

ardevd

Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 09. juli 2020, klokken 09:48
Sitat fra: Maxwell_400 på torsdag 09. juli 2020, klokken 09:37
Det er jo bare en lovnad på den nye bilen og da.

Nei.

Når jeg hadde bilen på H264 oppdatering 18/6 så fikk jeg med et ark som beskrev hva H264 gjør av oppdateringer på min bil og der står det svart på hvitt, forøvrig det samme skjema som ble lagt ut her av JaguarNorge for rundt et halvt år siden (sitat):
"Software Over The Air (SOTA): Batteristyring, batterilader og telematikk vil bli mulig å oppdatere over SOTA (software over the air)" (Sitat slutt).

Dette gjaldt min 2020 modell og ikke den kommende 2021 som ikke var lansert enda. Greit nå, et halvt år senere, at de finner ut dette likevel ikke går, men er dog rimelig amatørmessig.

For å være djevelens advokat vil jeg hevde at Jaguar har holdt det de lover der. TCU, BCCM og BECM kan visstnok oppdateres trådløst nå. De har bare ikke hatt noen oppdateringer å dytte ut og/eller turt å gjøre det. Tror dog H280 inneholdt oppdateringer til en eller flere av de modulene.

Ingeniøren

Ok. Bilen går jo bra så skal vel ikke klage  :+1:

Så ett års videoen fra Abudabi Duud i går og på slutten snakker han om en oppdatering som kommer om noen uker, så time vil sjå. Ellers en interessant video som anbefales å se og man kan nå se hvor han kjører og bare hvordan han ser ut... litt rart han ikke diskuterer dette rundt Sota annet enn for informatikk.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Maxwell_400

Bilen går bra og jeg klager ikke.

Selv om jeg hadde H264 (v1) så måtte jeg inn for å få H280 og TCU fra 16.2 til 18.2. Det kom ikke som SOTA, derimot kom S20A som SOTA.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Stikkkontakt

Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 09. juli 2020, klokken 13:00
Ok. Bilen går jo bra så skal vel ikke klage  :+1:

Så ett års videoen fra Abudabi Duud i går

Er ikke den videoen 5 mnd gammel?

Ingeniøren

Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 11. juli 2020, klokken 21:51
Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 09. juli 2020, klokken 13:00
Ok. Bilen går jo bra så skal vel ikke klage  :+1:

Så ett års videoen fra Abudabi Duud i går

Er ikke den videoen 5 mnd gammel?

Godt mulig du... :o . I fall glem dette med oppdatering mm
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA