Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Jaguar I-Pace MY2021

Startet av Tellus, tirsdag 23. juni 2020, klokken 08:20

« forrige - neste »

Tellus

Kommer en del interessante oppgraderinger på kommende modell. Spesielt 11 kW 3-fase lading er interessant for mange.

All-electric I-PACE performance SUV: now featuring a new infotainment system, three phase AC home charging and even more driver-focused technology

Pivi Pro infotainment system: as quick and easy to use as your smartphone, with self-learning navigation that can show you where the nearest available charge station is, how much it will cost and how long it will take to charge
Faster home charging: 11kW (AC) domestic wall box can add 53km/33miles of range (WLTP) per hour for customers with three-phase supplies



Greater connectivity: Dual-modem embedded SIM with 4G data plan, wireless device charging, embedded Spotify, and Bluetooth for two phones at the same time

Driver Assistance technology: A new 3D surround camera and ClearSight rear-view digital mirror deliver unimpeded visibility

Occupant wellbeing enhanced: Cabin air ionisation with PM2.5 filtration captures ultrafine particles and allergens. The I-PACE can filter cabin air while on charge before a journey

More distinctive design: Atlas Chrome finish to grille pins as standard, enhanced paint palette and introduction of a 19-inch wheel

New Bright Pack option: accentuates I-PACE's World Car of the Year award-winning design
Enhanced software-over-the-air capability: Systems including infotainment, battery management and charging can be updated remotely and enable the I-PACE to continuously improve over time

Available to order now at jaguar.com and priced from £65,195 in the UK

https://media.jaguar.com/news/2020/06/jaguar-i-pace-now-smarter-better-connected-and-faster-charging

Tellus

#1
Kommer med data inkludert ser det ut for:

SitatCustomers need no longer be concerned about data usage or buying a SIM, as the I-PACE comes with a dual modem embedded SIM (eSIM) and complimentary 4G data plan which enables unlimited music streaming via Spotify, Deezer or Tunin and map, weather, calendar and traffic updates simultaneously***.

Mer snacks:
SitatInside the cabin, the ClearSight rear view mirror improves vision and convenience by ensuring the driver always has an unobstructed view of the road behind, even with three people in the rear seat or with the 656-litre luggage compartment loaded up to the roof.

ClearSight uses a wide-angle, rear-facing camera linked to a high-resolution screen within the frameless glass mirror. A small toggle switch on the mirror allows the driver to switch seamlessly between the view from the standard mirror and the camera feed.

Kommer også med mulighet til å velge å stoppe lading etter 80% SOC.

Så spørs det om de har gjort noe med ladekurven for lading med mer enn 50 kW.

turfsurf

Det var en skikkelig nice oppdatering! Eneste større mangelen nå er skikkelig lynlading. Større hengervekt hadde selvfølgelig vært nice, men ikke viktig for min del.

Lurer på om AC lader kan ettermonteres i gamle biler, samme med luftfilter. HEPA filter er en av de tingene jeg virkelig savner fra Model X.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Maxwell_400

Hengervekt er viktig i Norge da, det er en av grunnene til at Etron selger mye bedre enn IPace.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

4Matic Fanatic

#4
Prøvde konfiguratoren på jaguar.co.uk/i-pace med utgangspunkt i en S - en god del endringer, Bright Exterior Pack (chrome), de-badge, nedre touch-skjerm er tilvalg (?), self-seal tyre, koppholdere?, 40:20:40 folding, heated rear seats with centre armrest, wireless charging with phone signal booster, panoramic roof sunshade, m.m..

Maxwell_400

Noe snacks der jeg kunne ønske på min ja.

- seter med korsryggstøtte
- 40:20:40 baksete
- 19" hjul
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Tellus

40/20/40 er bra. Ikke minst med tanke på to unger og skipose.
Det stod en kommentar på FB at 19' ikke blir valgbart i Norge. Litt rart. 19. kan være et OK kompromiss mellom looks og rekkevidde. Personlig ville jeg heller a foretrukket 20' og 235 bredde.

Maxwell_400

19", det kan være 235/60-19. Michelin Pilot Sport 4 SUV er lett rullende dekk i den dimensjonen.

Det bør være mulig å ettermontere 40/20/40, vi får se.

Nye fargeopsjoner men litt kjedelige da, jeg ønsker meg British Racing Green, får se om det blir foliering.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

4Matic Fanatic

Sitat fra: Maxwell_400 på tirsdag 23. juni 2020, klokken 13:23
Nye fargeopsjoner men litt kjedelige da, jeg ønsker meg British Racing Green, får se om det blir foliering.
Ja, det er rart de ikke leverer den opsjonen på I-Pace, de har jo hatt den på de andre variantene.

Ellers;
The Jaguar I-PACE now delivers even more technology to make living the electric life simpler and more rewarding than ever. This is the first Jaguar to feature the new Pivi Pro infotainment system. As intuitive to use as a smartphone, Pivi Pro is fast and responsive with enhanced EV navigation that can show you if nearby charging stations are available or in use, what they cost, and how long it will take to charge.

Dette er vel dessverre den forventede spikeren i kista for oss som venter på forbedringer i dagens (døende) infotainmentløsning.

ardevd

Sitat fra: 4Matic Fanatic på tirsdag 23. juni 2020, klokken 13:28
Sitat fra: Maxwell_400 på tirsdag 23. juni 2020, klokken 13:23
Nye fargeopsjoner men litt kjedelige da, jeg ønsker meg British Racing Green, får se om det blir foliering.
Ja, det er rart de ikke leverer den opsjonen på I-Pace, de har jo hatt den på de andre variantene.

Ellers;
The Jaguar I-PACE now delivers even more technology to make living the electric life simpler and more rewarding than ever. This is the first Jaguar to feature the new Pivi Pro infotainment system. As intuitive to use as a smartphone, Pivi Pro is fast and responsive with enhanced EV navigation that can show you if nearby charging stations are available or in use, what they cost, and how long it will take to charge.

Dette er vel dessverre den forventede spikeren i kista for oss som venter på forbedringer i dagens (døende) infotainmentløsning.

Har også fått bekreftet fra JLR at retrofit av infotainment ikke blir mulig.

turfsurf

Sitat fra: ardevd på tirsdag 23. juni 2020, klokken 14:29
Har også fått bekreftet fra JLR at retrofit av infotainment ikke blir mulig.
Infotainment er nå en ting. Trefas lading AC hadde dog vært helt gull å få ettermontert. Det burde og være mulig, men de vil vel helst pushe nye biler.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Tellus

#11
Tror neppe noen er interessert i å betale kostprisen for at JLR installerer dette i ettertid. Eneste sjansen er hvis LJR ønsker å kjøpe seg litt goodwill. Å oppgradere HW i infotainment betyr sannsynligvis at hele enheten må byttes. En dag på verksted + deler. Kommer neppe på under 50K. 3 fase lading sikkert minst 30K. Billigere å bytte inn i nyere bil vil jeg tro.

4Matic Fanatic

Er vel ingen som reelt hadde sett for seg at denne typen endringer skulle kunne ettermonteres på dagens biler?
Når kunne man gjøre sånt med en MB, BMW eller Audi hvor det kommer ny funksjonalitet og forbedringer?

Det jeg derimot forventer er at de skal levere på det vi HAR kjøpt, som 100kW lading. Og tette dører for de som sliter med sånt.
Det sammen med den fremdeles latterlig lave hengervekten vil fortsette å ødelegge for salget i Norge ..

turfsurf

Sitat fra: Tellus på tirsdag 23. juni 2020, klokken 15:32
3 fase lading sikkert minst 30K. Billigere å bytte inn i nyere bil vil jeg tro.
Nja. Ny bil er vel 250k i diff. Det er egentlig bare trefas lading som er interessant for min del, så 30k for det kunne vært akseptabelt. Tesla tok vel 19900 for å gå fra 11 til 16kW lader en stund.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Tin

Hva blir startprisen på "ny" modell?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA