Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny pris for AP

Startet av Thalgar, mandag 22. juni 2020, klokken 16:22

« forrige - neste »

Lynkjapp

Sitat fra: trykkertor på torsdag 02. juli 2020, klokken 00:10
Med slike priser burde det være en funksjon som følger personen livet ut, og ikke bilen.
Da hadde Tesla også fått "låst" folk til Tesla. Hvis vi kunne logget inn i en Tesla og da hatt FSD-pakken aktivert.
Når bilen blir solgt og FSD-eier logger ut er bilen solgt uten FSD. FSD blir igjen hos eier som betalte, og kan reaktivere FSD i neste Tesla som kjøpes, leies eller lånes.

Da får du sannsynligvis motsatt effekt, nemlig at folk lar være å kjøpe FSD siden de vet at det er penger ut av vinduet hvis de bytter til noe annet enn Tesla.

Magnus Hansen

Nå kan de jo kjøre kampanjer hver kvartalslutt og fremdeles tjene gode penger på FSD. Samtidig som folk føler de sparer penger..

JorEl

#17
Sitat fra: Lynkjapp på torsdag 02. juli 2020, klokken 07:54
Sitat fra: trykkertor på torsdag 02. juli 2020, klokken 00:10
Med slike priser burde det være en funksjon som følger personen livet ut, og ikke bilen.
Da hadde Tesla også fått "låst" folk til Tesla. Hvis vi kunne logget inn i en Tesla og da hatt FSD-pakken aktivert.
Når bilen blir solgt og FSD-eier logger ut er bilen solgt uten FSD. FSD blir igjen hos eier som betalte, og kan reaktivere FSD i neste Tesla som kjøpes, leies eller lånes.
Da får du sannsynligvis motsatt effekt, nemlig at folk lar være å kjøpe FSD siden de vet at det er penger ut av vinduet hvis de bytter til noe annet enn Tesla.
Jeg likte trykketor sitt forslag :+1:
Tror også det kunne gjort at folk blir værende innenfor "Tesla-bobla".
Er jo ikke penger ut av vinduet før man går for noe annet enn Tesla.
Edit; Men er ikke uenig med Lynkjapp og Magnus Hansen. Håper Tesla gjør valget enkelt og verdifult snart ;)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

geear

Kunne iallfall vært aktuelt å overføre med eier for oss som har kjøpt og aldri fått valuta for pengene. Åresvis med svada og tomme løfter. Venter fortsatt på bilen som skal kjøre kyst til kyst. Hadde jeg kjøpt NY Tesla nå (har reservasjon på Y og Cybertruck), så hadde det vært helt uaktuelt å betale for FSD. Y-en ble bestilt da de åpnet for det, og selvfølgelig uten FSD. Det er AP-delen som er interessant.

Motorwatt

SitatDet er AP-delen som er interessant.
Nå vet vel ingen hva forskjellen på AP og AP/FSD når den tid kommer. Vil for eksempel ECE/TRANS/WP .29/2020/81 bare gjelde FSD?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Med AP mener jeg ACC med filholder. Selvstyringen er Tesla i egen klasse på foreløpig, så hvis de bare får kontroll på fartsskiltene er mye gjort for det jeg ser som behov de nærmeste årene. Full selvkjøring, som beskrevet, får de aldri til med dagens sensorpakke.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA