Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kun 25A på 32A kurs.

Startet av meitran, mandag 22. juni 2020, klokken 14:51

« forrige - neste »

meitran

Fikk montert lader fra Garo i fjor. Dedikert 32A kurs, men elektrikeren mente det var best å sette laderen til max 25A. Mente det ikke var heldig med maks belasting over tid på kursen. Andre elektrikere mener dette ikke er et problem. Noen erfaringer her?

Amatøren

 :+1:

Fortum solgte inn 32 A lader som nettopp det, 32 A.

Bravida satte inn 32 A vern og det ble problem. Varme på grunn av grensen så gikk den etter en stund. Gang på gang.

Fikk forslag om å sette ned lader til 30 A, men når det var solgt som 32 A lader så måtte de gi seg og begge 32 A vernene ble byttet til 40 A på reklamasjon. Har jeg kjøpt noe som de i reklame og tilbud har spesifisert til å levere 32 A så fikk de stå for det.

Elektriker som kom og byttet vernene sa at selv om de er laget for 32 A så bør (kan) man ikke belaste de med det på lang tid. Så de hadde da gått over til 40 A vern på 32 A ladere etter at de hadde vært hos meg.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Zett

Måtte også bytte en 32 A sikring med en 40A for å få 32A til å virke mer enn noen timer. Så er nok greit å ha litt å gå på.

jkirkebo

Sitat fra: meitran på mandag 22. juni 2020, klokken 14:51
Fikk montert lader fra Garo i fjor. Dedikert 32A kurs, men elektrikeren mente det var best å sette laderen til max 25A. Mente det ikke var heldig med maks belasting over tid på kursen. Andre elektrikere mener dette ikke er et problem. Noen erfaringer her?

Stort sett går det bra men innimellom ikke. En reklamasjon er rent tap for elektrikeren, så de liker selvsagt ikke å teste dette. Men 25A var i overkant defensivt, det bør da gå bra med 30A. I verste fall 28A.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Erik Ola Ulvestad

Kjøp GEWISS!
Har ikkje hatt problem med 5 stk 32A GEWISS kombiautomatar for 5 stk KEBA ladestasjonar på 1-fas 32A på jobben iallefall. Er i daglig drift. Ikkje alle bilane dreg 32A rettnok, men her er alle typar.
Automatar bør klare nominell strøm i laaaaaang tid.


Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

Lars C. Krogenæs

Nå kjenner du bedre til dette en meg Erik Ola, men det var vel før i tiden at man med skrusikringer hadde en tommelfinger-regel om at man ikke skulle trekke mer enn 80% av oppgitt. Nye sikringer skal vel egentlig tåle oppgitt effekt over tid? Har lett etter dokumentasjon på den gamle tommelfinger-regelen, men finner ikke noe skriftlig på dette. Har byttet ut alle gamle Møller automater i huset, til jordfeilautmater fra Gewiss, inkludert 32A 3-fas til easee laderen og håper du har rett :-)
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA