Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Flere som har V60 PH/Twin Engine her inne og vil dele erfaringer? :)

Startet av Bodø_EL, fredag 03. august 2018, klokken 12:24

« forrige - neste »

Bodø_EL

Var lite aktivitet her, så lager en åpen tråd for å dele erfaringer og synspunkter om denne bilen.
Har selv en 16 mod V60 D5 Twin Engine med Polestar optimalisering.
Model 3 reservert 24.10.2016
Model S avbestilt pga ny APHW2
2011 Leaf fra Nederland. 100k km

haggen

Jeg har akkurat skrevet kontrakt og skal hente ny bil neste helg. En 2018 modell D6. Gleder meg veldig til det. Har bare prøvekjørt en hos lokal forhandler med ble meget imponert både over rekkevidde og forbruk på ren hybrid modus, og av at den var bra og kjøre. Vil gjerne høre dine erfaringer for eksempel nå når det begynner å bli litt kald.
Bmw i3 2014-2017
Volvo V60 plinn hybrid 2017-2020
Mercedes EQC AMG Edittion Juni 2021

haggen

Da har bilen kommet på tunet! Hadde en fin hjemtur fra Stjørdal, via en natt i Trondheim hvor vi fikk ladde i garasjen på hotellet. Stjørdal -Ålesund gikk på 0.45 l/mil med normal rask kjøring. Rekkevidde på strøm i dag fra forvarmet bil var 50 km :). Dieselvarmer fungere fantastisk til å holde motor, batteri og kupe varm under kjøring. En virkelig godt konstruert hybridbil!
daglig kjøring til og fra jobb pluss det meste av annen daglig kjøring blir på ren elektrisk.

Ellers en svært komfortabel bil, super setekomfor, lavt støynivå selv når hovedmaskinen starter og høyt sikkerhetsnivå.
Bmw i3 2014-2017
Volvo V60 plinn hybrid 2017-2020
Mercedes EQC AMG Edittion Juni 2021

Bodø_EL

Har snart kjørt 20.000 km på min V60 TE. Meget bra hybridteknologi sammenlignet med andre plug in hybrider. Volvo prioriterer EL drift vesentlig mer opplever jeg. Jeg har ca 4 mil tur/retur jobb og kjører til daglig bare på PURE drift. På lengre turer til hytta f.eks som er 10 mil har jeg er forbruk på ca. 0,2 l/pr mil. Kjører da i Hybrid modus.
Jeg ser lite forskjell på forbruk av batteri på vinter og sommer. Forvarmer alltid via app`en, så batteriet blir oppvarmet av varme/kjøle sløyfe.
Model 3 reservert 24.10.2016
Model S avbestilt pga ny APHW2
2011 Leaf fra Nederland. 100k km

Dyreborg

Har en V60 D5 fra 2016, som jeg det siste år har kjørt litt over 20.000 km - både langturer til Danmark på familiebesøk og daglig pendling samt på fjellet.

Er veldig fornøyd, det fungerer som det skal. Har opplevd noen ganger at hybridmodus ikke fungerer - av og til pga. kulde, noen andre ganger har jeg måttet gjenstarte bilen for å få det igang.
Har 4,4 mil på jobb, men er desverre en del på motorvei, så klarer ikke helt å kjøre el frem og tilbake (på jobben er det bare elbiler med mer enn 5 mil fram og tilbake som må lade), men ligger pent på et forbruk når jeg kjører i fartsgrensen og på vintertid med 0,17 l/mil.

Synes AWD funksjonen fungerer ganske bra, har kunnet starte og stå på skråninger med grussunderlag opp til hytter med 15 % heldning uten problemer.

Ampera

Byttet ut Opel Ampera med V60 D6 9 mars 2019 :)

+
4x4.
RWD er morsomt på vinterføre.
Super komfortabel ( Kjørte Amsterdam-Oslo)
ACC Funker super bra , måtte kun bremse manuelt får å stoppe ved bensinstasjon.
Sykt bra lyd anlegg ( Harman Kardon)
Bra lydisolert
Veldig gode lys.
Forvarme kan startes via timer...fjernkontroll og app ( Kun fjernkontroll på Ampera)
Bra fabrikk styling.

Det jeg savner fra Ampera.
Regen kun med bremsepedalen på volvo, var noe mer behagelig å kjøre i byen med 1 pedal kjøring på Ampera.
I ren el modus(Standard)  på Ampera kunne en trykke så hard på gassen en bare ville uten at forbrenning motoren startet, forstår ikke hvorfor Volvo ikke kunne gjøre det samme.
Oversikt over total kjørte km og total forbruk i kw siden sist lading.... må vare rakettforsker for å forstå det som står under my car på volvo.

Kun hatt bilen i 1 uke nå og er mega fornøyd ... :)



Du kan ikke vise dette vedlegget.

Birostris

Får utlevert min "splitter nye" bruktbil i ettermiddag! Gleder meg som et lite barn på julaften.

2017 Rød V60 D5 TE med en masse utstyr. Har dessverre ikke fått sett bilen før jeg sa ja til å kjøpe den, så er ganske spent. Det blir min første hybridbil, men tenker at med mitt kjøremøsnter (stort sette korte byturer) burde elektrisk drift holde lenge.

Er det noen som har erfaring med Polestar-programmet? Skjønner at man for ca 10.000 kroner får oppgradert til tilsvarende D6 TE, med fabrikkens velsignelse og litt kjappere giring.

Martin

Bodø_EL

Jeg hadde en D5 med Polestar oppgradering. Jeg mener det er verd det for 10k. Bilen blir vel da som en D6 og man opprettholder all garanti og muligheter for reklamasjon.
Model 3 reservert 24.10.2016
Model S avbestilt pga ny APHW2
2011 Leaf fra Nederland. 100k km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA