Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjelp til å finne bremseskiver/klosser til Nissan Leaf 2014 (US)

Startet av Evelen, søndag 21. juni 2020, klokken 15:50

« forrige - neste »

Evelen

Min 2014 Nissan Leaf har da vært på sin første EU kontroll siden den ble importert fra USA.

Konklusjonen er at jeg trenger nye bremseklosser på alle hjulene, samt bremseskiver bremskiver foran.

Har fått tilbud om dette hos verksted, men jeg vil tro dette kan kjøpes mye billigere privat, kanskje helst fra utlandet? Jeg er åpen for det meste så lenge kvaliteten er "ok". Tips til hvor jeg kan kjøpe, samt hvilke konkrete deler (delenummer eller link)?

Jeg har også hørt at EU og USA versjonen har forskjellige skiver/klosser. Det gjør ikke saken lettere
Leaf 2014

leafnor

Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Evelen

Ved nærmere ettertanke, må kanskje kjøpe fra Norge, bilen er ikke EU godkjent og jeg kjører på metallet fra klossene inntil skivene foran :P
Leaf 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA