Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilabonnement på elbiler?

Startet av Mippen, lørdag 20. juni 2020, klokken 17:45

« forrige - neste »

Mippen

Jeg har en Seat Mii som jeg betaler rundt 2000 kroner i måneden for å abonnere på. Er det andre elbiler som har like gode tilbud? Jeg har blitt veldig glad i den lille tassen, men jeg ser at det kunne ha vært kjekt med litt ekstra plass på ferie. Abonnement er ikke det samme som leasing. Her er det 0 i innskudd. Service og forsikring er også inkludert. Kan levere den tilbake når jeg vil innen abonnementet går ut etter 36 måneder.
Fremtiden er elektrisk.

Orbit

Spørs litt hvor i landet du holder til, men f.eks Bilkollektivet har i-Pace til 395kr/dag pluss ca 3kr/km ved langkjøring. Ampera-e er 255kr/dag, og litt lavere km-sats. Da er alt av lading (i Norge) og bompenger inkludert. Krever medlemskap, men gir mange muligheter til å supplere de behov som Mii ikke dekker.

https://bilkollektivet.no/
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

batterimannen

Det er vel en grunn til at den Seat Mii dealen ble utsolgt på et døgn.
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/P9Xo30/seat-leasing-ble-utsolgt-pa-ett-dgn

Da de lanserte en dyrere deal tok det 10 minutter å selge ut:
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/1n06BJ/seat-apnet-pa-nytt-for-sitt-rabillige-bil-abonnement

Kanskje du kan tjene på å leie den ut gjennom nabobil, eller noe bilkollektiv og så heller leie en større bil de gangene du skal på tur? Kan man kjøpe den ut når 36 måneder er over?


Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Electrix

En slik abonnementsavtale hadde vært super om man kunne bytte mellom bilstørrelser. F.eks. ha en liten bil med lav pris i hverdagen og så betale litt ekstra for å bytte til en med mer rekkevidde og/eller mer plass/flere seter når man skal på langtur eller ha med noe stort.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

RJK

Sitat fra: Electrix på mandag 22. juni 2020, klokken 00:03
En slik abonnementsavtale hadde vært super om man kunne bytte mellom bilstørrelser. F.eks. ha en liten bil med lav pris i hverdagen og så betale litt ekstra for å bytte til en med mer rekkevidde og/eller mer plass/flere seter når man skal på langtur eller ha med noe stort.

Får vel litt av dette om man er medlem av en bilpool der man kan velge å ikke betale månedsavgift, men en litt større time/døgn-avgift og litt høyere km-kost de få gangene man trenger en bil til slikt. Dog blir det fort dyr leie om man skal kjøre langt, menda kan man oppgradere abonnementet for den måneden eller de månedene man må innom for å dekke ferieturen/langturen sin. Alternativt, leie bil på vanlig måte de gangene man skal veldig langt og for flere dager.

Ellers er vel det du antyder, samme opplegg som Volvo og Polestar snakker om, men de har jo ingen slike billige knøttebiler i porteføljen, og heller ikke varebiler og pickups. Og prisene dems er nok også endel høyere enn mange er komfortable med, selv om de kanskje ikke er avskrekkende for biler i de prisklassene de tilbyr.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA